MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Lillegutt er nå snart 8 uker! Og jeg føler han er for liten til vogna snart ALLEREDE! Det skal vel ikke være slik? Vi fikk gratis vogn da, så har ikke akkurat valgt den ut selv. Men det er en kjempefin og grei Brio Kombivogn fra 02 Synes egentlig den har vært kjempefin, men nå begyner jeg og synes bagen er for liten snart. Greit nok at han er lang gutten min, men SÅ lang? 54cm når han var født og for en uke siden var han 61 cm. Hvor lenge skal man egentlig bruke en vogn da? Hehe! Han er LITT vel liten til å bruke sportsdelen allerede. Må vel bare begynne og tenke på nytt vognkjøp da gitt! Noen som har noen og anbefale? Med STORE bager tydeligvis? Har vært så fornøyd med den jeg har.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Hvorfor er han for liten til sportsdelen? Du skal jo ha denne i liggeposisjon, så har ingenting å si at han ikke sitter selv. Selv tok vi ut bagen da snulla var 3 mnd, og på 3 mnd-kontrollen var hun 62 cm. Var ikke lengden som var problemet da, men hun likte så godt å ha hendene over hodet, og da blei bagen litt for smal følte vi. Fikk det mye bedre i voksipose!:-) Nå vet jeg ikke åssen pose er best for så små babyer på sensommeren, for dette skjedde jo i januar hos oss, men tror ikke du trenger å kjøpe ny vogn.
prøvekluten+3små Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 hihi,du har ikke bare veldig lyst på ny vogn da:oP men er som riga sier,ingenting i veien for å bruke sportsdelen,og er det varmt der du bor,så kan du legge tepper/skinn i bunnen og bruke dyne:o)
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 Så kan bruke sportsdelen allerede? Må vel prøve det da, for baggen er rett og slett for liten snart. Ny vogn? Tja... helst ikke! En utgift vi ikke har egnet med kan du si.
Adriansmor med tulla Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 jeg har simo kombivogn... er vogna med størst bag... får åsså store barn så den er d eneste som hoøder i vår familie.... ikke er den så dyr ny men du finner sikkert brukt på finn eller helsestasjonen din....ville ikke lagt han i sportsdelen er ikke bra for ryggen til babyen din...
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 du kan jo enten legge vognmadrassen over i sportsdelen (jeg gjorde det med 1.). eller så kan man jo få kjøpt mykbagger i forskjellige farger, de får du fra rundt 400 kroner, og jeg tror noen av de er regulerbare i lengden!
enpå3ogenpå1 Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Når vi så på vogn sa dama i butikken at vi slettes ikke trengte bag til vogna (Vi så på Quinny Freestyle med dreamibag og den bagen er ganske liten). Sportsdelen med feks lammeskinn i bunnen og en voksipose oppi var mer enn nok sa hun (hun gjorde det selv på samme vogn). Så det er vel litt opp til enhver hva man velger å gjøre. Nå endte vi opp med bag i tillegg da, så for meg den lille ungen i svære sportsdelen....hihihi.... så får vi heller føle oss fram når den tid kommer
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 9. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2007 Vi bruker bagen veldig mye på dagtid også vi da! Inni huset og slikt... Om natta når det blir for ille, så legger jeg han i baggen og legger baggen inntill sengen min så jeg slipper å stå over spinkelsengen og stappe inn smokken hele tiden! Hva er det som er den største bagen da mon tro?
prøvekluten+3små Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 emmaljunga edge sin bag brukte jeg til småen var ti mndr..da hadde han enda god plass,og han er ikke spes liten for alderen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå