Gå til innhold

hodeleie? seteleie eller tverrleie???????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på noe...

Dere som vet at barnet ligger i hodeleie, hvor kjenner dere mest spark??

Å dere med seteleie eller tverrleie???

Først lå hun i seteleie, kjente det, men på siste ul hadde hun snudd seg til hodeleie,MEN når jeg var hos legen 6 dager etterpå var han usikker, og jeg og.. Er i uke 30+3

Føles ikke som hodeleie lenger..

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvor sparker det hos deg da?

Jeg har hverken fått bekrefta eller avbekrefta hodeleie, men føler at babyen ligger helt anderledes enn førstemann som lå i hodeleie. Ikke blitt sparka i ribb-beina en eneste gang, og er nå 34+0. Har derimot opplevd harde dytt i det høyre hoftebeinet.

Skrevet

Samme her, sist var det annderledes, da var det full rulle oppe med ribb-beina:) Nå så er det nede i magen, der kan det buldre godt, mens oppe med ribb-beina så kjenner jeg noe hardt, kanskje hodet??? Å av og til er det liv på siden... Iallfall ulikt sist:)

njaaa, tror kanskje at hun har snudd seg igjen til sete... :):)

Skrevet

Her dytter forresten hodet eller rumpa der navlen er...for 2 dager siden kjente jeg liv over 10 cm over navlen for første gang i svangerskapet, og da tenkte jeg at kanskje hun endelig hadde snudd seg med beina opp. I går derimot opplevde jeg kjempepress på hoftebeinet i 3 timer, og ikkje kjent noe særlig over navlen igjen. Blir interessant å høre hva legen sier på neste kontroll...er han usikker, så kommer jeg til å be om UL.

Skrevet

You bet, ingen tvil om ny ul då nei:) Skal ha det uansett pga stor baby sist, og ser ut som det denne gang og..

Men alle mine bevegelser skjer rett ved navlen eller under, ska bli spennande å høre på mandag om han kjenner hodet sikkert da.. Sist kjente han lenge, så på meg og sa jo eg tror kanskje det er hodeleie, eller ka tror du????? Ehhhh hallo...:)

Håpe til slutt de ligge som de skal:)

Skrevet

Finnes jo jordmødre og leger som er kjempesikre på at babyen har hodet festet, men så viser det seg å være rumpa, eller så viser det seg at ingen av delene er festet...altså har en aldri noen garantier, og dessuten kan babyen flytte på seg i timene før fødsel.

Haha...så sykt...nå kjente jeg faktisk en bevegelse rett hos ribb-beinet! Virka som et slag, så hvis det var en hånd så er i alle fall ikke hodet nede. Jeg skjønner ikke bæret av åssen denne babyen ligger!

Hvor stor var førstemann?

Skrevet

Jeg husker bare spark i ribbeina sist gang, og han lå med hodet ned.

Denne gangen har alle spark og bevegelser hvert helt nederst i magen, og noen ganger litt på siden. Babyen har ligget i tverrleie hele veien. Jeg er nå 33+5, og skal på ekstra ul neste fredag for å sjekke babyens størrelse og hvordan den ligger.

Legen mente den hadde snudd seg med hodet ned, men det kjennes ikke sånn ut... Får vel bare vente å se!

Skrevet

Legen min trodde han lå i seteleie, eller at han lå delvis sidelengs -så jeg skal på ny UL om en ukes tid, når jeg er mellom uke 36 og 37 Jeg har denne gangen bare (nesten) kjent spark nederst i magen og opp mot navlehøyde. Håper så han kunne snu seg riktig vei, jeg har i allefall IKKE lyst til å føde han med rompa først! ;o)

Skrevet

Pia mi ligger i hodeleie.

Ho sparker meg i ribbeina og nede ved hoftene...så er vel ei lita myk tulle:) kjenner vel egentlig spark stort sett alle steder..

Skrevet

Jeg fikk bekreftet hodeleie på tirsdag. Og jeg kjenner gutten min oftest oppe ved ribbeina. Men kan også ofte kjenne bevegelse (ikke spark) rett over navelen og tvers over helt ut på siden. Aner ikke hva han driver med da.. kanskje han legger seg litt annerledes?

Jeg fikk tilogmed kjenne kraniet hans =D Det var en smule spesielt.. og skremte vettet av sambo da jeg fortalte det, siden hode var så langt nede. hehe.. Tror ikke det blir noe på meg på en stund nei.. =(

Skrevet

Riga: hahaha nei skjønner heller ingenting av hvordan hun ligger, men en 10`er på at hodet ikke er nede:) førstemann var 4200, 52 cm, dette er jo ikke enormt, men til min høyde og bekken gikk det ikke...

Så det endte opp med hastesnitt etter 24 timer med reint helvete!!!!!!:)

Så denne gang skal de følge opp, og se an vekst.. For å sei det sånn at hadde ikke legen(den arrogante idioten) tatt snittet når han gjorde så hadde jeg enten hatt en hjerneskadet baby eller en som ikke hadde levd. Det er vondt å tenke på... Men legen ba om unnskyldning, og har blitt lovet at dette skal ikke skje igjen. Må jo gi de litt tillit:)

Verre med mannen, han er rimelig bleik om nebbet for tiden:)

Skrevet

He he, lettskremt:) Det er min og, ganske preget over hva som er i vente:)

Nei jeg blir ikke klok på hvordan hun ligger, men kjenner best spark om jeg ligger på siden... Noen andre???? Da buldrer det nede i magen og litt på sidene..

Har funne ut at ligger hun med hodet ned, så står hun på hendene og hopper:):) Sterk er hun og da gitt!!!

Får vente på ul tenke eg, eller se om min lege er mer sikker på mandag:)

Om noen timer skal vi ut på posten å hente vuggen:) Så da er det fantastisk å ha ei nydelig jente på snart 9, som hjelper å stryke sengtøy:) Noe med krøller og noe uten:):) Alt har sin sjarm!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte. Når jeg ligger på siden blir det full action - det buler og bølger på sidene og nederst i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...