Puncky med nr tre i magen Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Du, jeg har søkt om fullt lån og stipend. Har fått innvilget yrkesrettet attføring, men skal ha sykepenger i ett år. Ut i fra lånekalkulatoren ser det ut til at jeg skal få 109 000 i støtte tilsammen i året, men gjelder det selv om jeg får full lønn fra trygdekontoret i år? Vet de at du har støtte fra nav??? Hvor mye får du da?
blimbaby Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Du får ikke fullt støtte når du har penger fra nav i tillegg... det fikk hvertfall ikke jeg.. hvor mye du får kommer an på hvor mye du har utbetalt utenom.. De sjekker dette, men du er pliktig å sende de opplysningene selv så det blir riktig beregnet.,.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Et lån på 82 900 får du fra Lånekassa så lenge utdanningen du tar er offentilg godkjent i Norge og du ikke har brukt opp 8 år med stønad, uansett om du tjener 2 millioner eller 200 kr i året. Dette gjelder da fulltidsstudie. Forsørgerstipend er avhengig din og dins mann inntekt. Med to barn får du 2 640 pr mnd hvis mannen din tjener under 22 500 i mnd, tjener han over dette blir stipendet redusert og faller kanskje helt bort. Tjener du over 190 000 kr i året blir litt av stipendet omgjort til lån, tjener du over 240 000 kr blir alt av stipendet omgjort til lån. (Innebærer at du var student i våren 07, og er det høsten 08, men det er kanskje ikke din situasjon) Heldigvis går sykepenger under trygdeytelser med samme fribeløp som personinntekt, altså kan du få opptil 117 000 kr i sykepenger før det går utover omgjøringa fra lån og stipend. Denne omgjøringen skjer hvis du består eksamen, og holder en seg under fribeløpet for inntekt, trygd og formue omgjøres 40% av lånet til stipend. Lånekalkulatoren regner også ut hvor mye du får omgjort. http://www.lanekassen.no/templates/Page____9899.aspx
* 5 om dagen * Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 hehe..så det ikke før nå at det var nicket, mitt som sto øverst. men det stemmer det riga + skriver. jeg har bare 50 % studie, og 50 % uføre.har fått 25900 ca, dette halvåret, men vet ikke om det er med barnetillegget da.... eller fått og fått...er lån/stipend da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå