Athina' Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Må vi virkelig det egentlig når vi er alenemødre og ikke vært samboende?? Faen jeg vil ikke gi opp 6 uker for han for han får jo ikke babyen alene allikevel. Det vil jo bety at jeg kun får er det 46 uker permisjon med 100% det da? det er ikke ett år jo! Kjenner dette provoserer meg noe enormt - enda en grunn til at jeg totalt avskyr barnefar for tiden :-( Håper noen kan svare meg for dette stresser meg virkelig :-/
Anele&Solstråla Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Ikke 100% sikker, men ganske sikker på at far ikke har krav på permisjon så lenge mor og far ikke er samboende... Du kan velge mellom 44uker med 100% utbet. foreldrepenger, eller 54uker med 80% utbetalt...dette er vanlige regler..om du har krav på foreldrepenger da. Du kan jo og gå inn på www.nav.no og lese:)
Athina' Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 Oi i HI mente jeg å skrive 80 %, gikk litt fort her i all hast hehe. Ja jeg har krav på det, håper bare at de ikke tar fra meg 4 uker ferie opp i alt dette for det blir jo mindre og midre permisjon jo :-) Tror jeg måp ringe saksbehandlern min når hun kommer tilbake fra ferie for alt dette stresser meg litt for mye kjenner jeg. Takk for at svaret :-)
Skurvelurven Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Neida. Jeg trodde det, for det sa arbeidsgiveren min til meg, men ringte NAV i dag og hun sa jeg kunne ta alt selv så lenge vi ikke bor sammen.
Lille Trille 2015 Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Så lenge du skriver på papirene til NAV at du er alenemor så skulle mor automatisk få all permisjon selv fikk jeg beskjed om på NAV... Hadde samme problem her på jobb nemlig som du har med barnefar - jeg hadde nemlig regnet ut 54 uker + 4 uker ferie, men så sa de på jobben at jeg måtte trekke fra 5 eller 6 uker som far skulle ha, selv om jeg sa at jeg ble alenemor. Snakket da med NAV og de sa at så lenge man er alenemor så skulle alle ukene tilfalle mor. Så jeg går ut i permisjon 16 august og er tilbake 25 september neste år. Har 3 dager ferie til gode, så har bare i dag og i morgen igjen på jobb så er det fri et helt år:) Stå på kravene dine:) Du har helt rett - alle ukene skal tilfalle deg!
Athina' Skrevet 9. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2007 Nå ble jeg utrolig lettet, for jeg er så absolutt ikke interessert i å gi dem fra meg :-) Tror jeg skal printe ut denne tråden så jeg har den i tilfellet det blir spørsmål om noe. ÅÅÅ nå sitter jeg på jobb å smiler her :-) Tusen takk for svar! :-)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 far har IKKE krav på de 6 ukene,de faller på deg når dere ikke bor sammen. har snakket med tr-kont selv om akkurat dette:))
Gjest anouschka with Love Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Viktig å huske at en baby som er fra 0-3 mnd glemmer sin mor i løpet av en uke. En baby som er mellom 3-5 mnd glemmer etter to... Man gir bare ikke fra seg en baby i 6 uker. De ukene tilfaller mor når hun er alene. Når barnet ikke bor med far så har barnet heller ingen tilknytning eller behov for noe fra han så tidlig. Han skaper den kontakten han vil ha fremover (og samvær baserer seg på dette!) ved hyppig kontakt hjemme hos barnet. Samvær ved 1 og et halvt års alder er vanlig :-).
Athina' Skrevet 9. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2007 Jeg er så enig så enig, og i mitt tilfelle så har ikke b-far noe som helst erfaring med babyer/barn, men han tror visst han _er_ en super far allerede for alle sier at han kommer til å bli det. DET er det dummeste jeg har hørt, og det at han faktisk tror det er enda mer rystende. Blir ikke far for at du har donert sperm, skal mye mer til og jeg har en datter som beviser dette. Så det blir nok kontrolerte besøk og ikke noe permisjons opplegg nei :-) Jeg høres kanskje veldig streng og krass ut, men han er uansvarlig og jeg må sette ned foten for alle sin del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå