Gå til innhold

Hva er opiat?

Twintipp og himmelblå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for smertestillende jeg.... Står på arket mitt hvor mye smertestillende jeg skal ta.. Hele 15 paracet daglig og en eller annet tab. med opiat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men .....Hvorfor skal du det? Skal du gjennom noe?

Skrevet

Har operert i dag.... glemte nevne det!

Skrevet

15 Paracet hørtes mye ut, anbefalte maksdose er 4 gram i døgnet da større doser kan føre til magesår. Hvilken styrke har paracetene? Inneholder opiatet paracetamol?

Skrevet

ja d høres myyye ut! det er 500g. vet ikke hva de inneholder dessverre, har de i dosett eske... Mgesår ja, herregud!

Skrevet

Opiat er vel alt som inneholder en form av opium.

Det er veldig effektive smertestillende. Jeg tok tabletter som inneholdt kodein etter jeg fikk ut visdomstenner og det var kun for de at jeg fikk sove....

Skrevet

Opiat er et virkestoff som virker beroliggende, smerstillende og muskelavslappende.

Skrevet

ja, fader.. jeg ble helt utafor av de istad.. sovna og døsa! Det er vel ikke farlige tabletter? Jeg tar max to paracet ellers i året, så dette er jeg skeptisk til!!

Skrevet

7.5 gram (15 tabletter) gir fare for alvorlig leverskade, dette gjelder nok om en inntar alle tablettene på en gang. Paracetamol har en halveringstid på 2-3 timer, så du er nok ikke så veldig overdosert. Er du opererert på døgnåpen klinikk? I så fall hadde jeg ringt og forhørt meg for sikkerhets skyld. Hvor mange dager skal du ta så mange?

Skrevet

Ja, er det.

I 3 dager.. Er så mye piller atter.. Fikk sjokk jeg... Er opiat farlig?

Skrevet

Opiat er ikke farlig en kort periode, men det er avhengighetsskapende over tid. Du kan trygt ta det og Paracet en kort periode. Men hadde som sagt bare forsikret meg om at det er vanlig å ta så mye Paracet etter en slik operasjon. Det er nok sikkert det, men har ikke vært borti det. Jeg er vant med at man holder seg til maks 4 gram Paracetamol (er også paracetamol i Pinex forte f.eks), Om det ikke er nok smertestillende, velger man å suppelere med smertestillende som ikke inneholder Paracetamol.

Skrevet

Ok.... Tusen hjertelig takk for svar Gutsbestebarn fått jente...

Tror jeg ser an i morgen, liker ikke ta så mye tabletter..

Nattinatt...

Skrevet

Ja, sov godt....og det gjør du nok på opiatet ditt, hehe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...