Gå til innhold

har bestilt bunad til gutten min i dag, syk pris :O.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe over 6500 kroner for en bunad til en gutt på 9 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde jammen heller brukt pengene på en ferie, og kjøpt matrosdress, jeg da:)

Skrevet

Oh my God! det hadde jeg ALDRI gjort!!!!!!!!Tenk hvor mange plagg du kan få for den prisen a?????Kan umulig være så lenge han får brukt den?

Skrevet

Herregud, driter dere penger eller?? skulle vært meg hehe :)

Skrevet

Å herregud, hadde jeg aldri betalt..

Skrevet

syns det er så stilig å har siklet etter den lenge :) så nå har vi like eg å elias

Skrevet

Har du råd til det, så hvorfor ikke? :) Dere blir nok veldig fine sammen! Også kan det bli et stasplagg som kan gå i arv.

Skrevet

Det er jo mye penger, men bunader blir vel fremdeles laget slik at de kan sys ut en god del? Jeg hadde i alle fall bunad fra jeg var 1-12 år og klarte meg med 3 stk.

Skrevet

jeg skal å ha "bunad" til gutten min:) eller kanskje ikke en bunad akkurat. men ei kofte:):) svigers skal sy til han:) han er nemmlig same:) gleder meg til 17.mai når han skal ha den på:)

Skrevet

Så stilig! Svigerinna mi er Finlandssame, og hun og ungene har alle sammen samiske festdrakter. De er utrolig fine og fargerike :)

Skrevet

svigers er fra karasjok. sambo har bodd der. han har aldri brukt kofte. men det er fordi han ble mobbet når han var liten. (da bodde han ikke i karasjok) men gutten min skal lære seg samisk og bruke kofte på litt store dager:) så skal ha karasjok kofta til han jeg:) den er så fiiiin:)

Skrevet

Ojsann! Det var mange penger, men så er det jo sykt mye arbeid med en skikkelig bunad også da :) Det blir sikkert et stasplagg som kan gå i arv, synes sånt er flott jeg. Drømmen min er å lære å sy bunad selv...men selv da koster jo bunad en liten formue.

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å lære meg samisk sjøl, mest sannsynlig så har jeg samiske aner, men det er ikke noe som jeg veit for sikkert. :)

Skrevet

jeg kan ikke samisk. sambo kan noen ord. men mora til sambo prater flytende. hun har noen rein. men driver ikke med det. det gjør derrimot alle søskene hennes. :)

Skrevet

Hva slags bunad er det? jeg kjøpte vest-Telemark til gutten min til 17 mai.Betalte 2500 uten skjorte og hatt

Skrevet

hva i alle dager skal du med bunad til så liten??????+

Hadde heller kjøpt en kul dress, eller en sånn festdrakt jeg da...

Og spart resten av pengene.........

VAnnvidd å bruke så mye penger på sånt.-

Skrevet

Tenk å ha så mye penger a..

Skrevet

Skulle gjerne hatt til snuppa jeg! Men - regner med du da bestilte til 17. mai? Og da er han jo 1 1/2 år - vet du hvor lenge han kan bruke den?

Skrevet

Han blir sikkert nydelig i den - håper du kan sy den ut og bruke den noen år.

Jeg er skikkelig allergisk mot sånne kjipe festdrakter man får kjøpt på coop obs og sånt. 98 % av alle ungene på 17 mai er jo kliss like.

Her har vi hatt en flott matrosdress de første åra, og pentøy nå. Blir nok noen år til vi får råd til bunad til gutta ja.

Skrevet

Her har også snuppa skikkelig bunad - det skal lillegutt få også.

Er enig med hun over her som er allergisk mot "obs bunaden" - da er det bedre å ta på ungene pene klær istedet for en fake bunad.

Greit nok at det er mye penger for en bunad, men kommer man fra et sted hvor dette er en sterk tradisjon og man har råd til det så er det bare snakk om å prioritere.

Barn i bunad er nydelig!

Skrevet

Vi kjøpte på reflex, blir vel mere en festdrakt den da.. men den var såå søt.. Så ei her inne med samme bunad til seg og jenta. De var jo såå fine.. Fikke lyst å kjøpe sånn jeg også.. men venter til hun er større ja..

Skrevet

Den får han sikkert glede av en måned eller to.........

Hvorfor bruke så vanvittig mye penger på noe som kan brukes så kort?

Skrevet

Han blir sikkert utrolig fin i den da!!

Men grisedyrt! Tror jeg skulle være garantert å få fire gutter til eller noe sånt jeg, hvis vi skulle brukt så mye penger på det... Eller så får du sikkert solgt den for en bra pris hvis du ønsker det.

Vet ikke om jeg hadde kjøpt det selv om jeg hadde fått penger til det heller. Men vi har hver våre prioriteringer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...