Gå til innhold

Hvordan kan jeg blande MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg veit hvordan man blander den.. Hehe.. Men MÅ jeg koke den? Pleier å koke vann så blande å la den bli kald.. men kan jeg lage klar hvis jeg f.eks har kaldt vann som er kokt, blander sammen og varmer opp senere?

Takk om noen gir svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det blander seg litt dårlig i kaldt vann. Noen tips: Du kan koke opp til flere flasker på en gang. Gi de rask avkjølning i kaldt vann før du setter de i kjøleskap. For å unngå mikrooppvarming pleide jeg å ha en kanne med kokt vann i kjøleskapet, også kokte jeg opp nytt vann i vannkokeren. På 210 ml går det 120 ml kaldt vann og resten varmt. Fungerer greit, og kjapt. Barnet får fersk melk og du slipper mikroen.

Skrevet

OKi:)

Men kan jeg ta blande det sammen med f eks hvis han spiser ca 200ml så blander jeg kokt vann (100 ml)og de 6 skjeene og setter i kjøla.. så koker jeg opp 100 ml vann igjen og blander? Lenge kan det evnt stå?

Skrevet

Ja, det vil jeg tro blir det samme. Bare husk at du må ha mer kaldt enn varmt vann. Melken holder seg i maks ett døgn. Avent har en sånn fin boks til mme for transport. Den har tre luker hvor du putter den mengden du trenger for hvert måltid. Kjempe smart. Så slipper du så mye mas når du skal bort og. Bare å ta med seg vann og melken på den beholderen. Fåes i hvertfall på babyshop.

Hvorfor skal du ha i melken, også sette den kaldt? Noe spes. grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...