Gå til innhold

Spørsmål ang samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar holder på å gå fra hverandre. I den anledning lurer jeg på et par ting... Dumme spørsmål kanskje, men... =P

-Hvis vi skal ha noenlunde delt omsorg, barnefar har han annenhver uke fra onsdag til søndag, trenger vi å skrive under på noen papirer på trygdekontoret? Få det skriftlig lixom?

-Hvordan blir det med støtte? Er det noen av oss som får støtte, siden vi skal dele på samværet?

-Skatteklasse... Blir vi lignet i skatteklasse 1 eller 2, eller en av oss 1 og den andre 2?

Dumme spørsmål, og dumt forklart men... =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Tror den med samværsrett blir lignet i skatteklasse 2.

Skrevet

onsdag til søndag er jo ikke og dele på samværet da har pappaen vanlig samvær bare at den dagen i uka de er flytta til torsdag i uka hans.

dere burde skrive en avtalle på det.

du får støtte som enslig forsørger. se alenforeldresiden der er det en stor link.

han skal betale birdag til deg

Skrevet

begge har jo samværstrett :P

den som barnet bor hos har skatteklasse 2 altså den som har barnet mest

Skrevet

Okei, men planen er at innen slutten på November skal vi ha 50/50, hvordan blir det da?

Skrevet

Venninnen min deler omsorgen 50/50 med pappen og da betaler ingen av dem bidrag, og hun har ikke krav på noe ekstra statlig støtte. De har ikke skriftlig avtale så vidt jeg vet, har alltid hatt 50/50 men har forandret litt på delingen underveis. Er usikker på hvordan det er med barnetrygden, om de får dobbel eller ikke...

Skrevet

Okei. Tusen takk for svar =)

Vi får bestille oss en time på trygdekontoret, så får vi snakket med de. Så får vi vite sikkert hvordan ting er. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...