Gå til innhold

SLIMPROPPEN- en gang for alle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser slimproppe ut? Er den på størrelse med en ert eller vinkork?

Er den myk (som en klump utfolod) eller er den hard?

Merker man når slimproppen går?

Får man noen forvarseler?

Hvilken farge har den?

Når er det vanligst og miste den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er så forskjellig fra person til person. noen merker ikke at den går i det hele tatt.. i mitt tilfelle var det en hvitaktig slimklump, uten blod i. ikke kjempestor.. men hører noen sier at de har vært store med blodspor i. den er ikke hard, litt geleaktig.. man kan miste den flere uker før fødsel og det kan dannes en ny slimpropp, noen mister den i flere omganger.. eller i form av økt utflod. jeg hadde ingen forvarsler, kom på pappiret. selv om slimproppen går kan det ta lang tid før man føder..

håper du ble litt klokere, men som sagt det er så individuellt..

Skrevet

Grøss! Jeg har hatt noe blank geleaktig utflod enkelte dager de siste 3 ukene (er i uke 32). Det kommer MASSE og plutselig! Kan det være den beryktede slimproppen?? Er det farlig om den kommer så tidlig eller?? Bør man være forsiktig med bading eller sex da?

Skrevet

det vet jeg ikke.. hadde ringt jm å spurt henne jeg, eller nevnt det for legen min.. er sikkert ikke den siden du er så kort på vei, men skader ikke å ringe noen som kan dette. mener å ha hørt at du kan både bade og ha sex når den har gått. personlig ville jeg ikke badet iallefall. sex er ikke farlig. men hvis proppen har gått tidlig og det er åpning blir du sikkert frarådet sex siden det kan sette i gang fødsel, men som sagt ring jm eller lege eller føden for den saks skyld..

Skrevet

Liten historie fra en som nettopp har fått en fantastisk prins. Jeg gikk å ventet på tegn til fødsel, hadde ikke hatt kynnere, slimpropp eller noe..ingen tegn til fødsel..fire dager på overtid..superkjedelig og i god form, trasket rundt i butikker noen timer..veeeeldig lei...samme kveld gikk jeg å la meg ca klokka tolv om natten. Måtte på do kvart over tolv, da plutselig oppdaget jeg slimproppen..noen minutter senere begynte murring i magen, så kom direkte regelmessige rier, og tre timer etterpå dro vi til sykehuset, babyen ble født kvart på tolv neste dag. Gikk fint og greit, og har hatt det utrolig herlig disse første dagene!

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...