Gå til innhold

søskensjalusi eller trass..


Gjest

Anbefalte innlegg

Opplever dere som har flere barn noe sjalusi? Junior kom til verden 20. april og er en meget fornøyd liten krabat når han er våken, men er som reger i dyp søvn ( sover fremdeles 20 timer i døgnet.) Dvs at storesøster fremdeles får masse oppmerksomhet og egentid med oss. Gjennom dagen er hun seg selv lik, blid og fornøyd og kjemepestolt storesøster. Men de siste ukene har hun slått seg helt vrang ved legging og sier hun ikke vil ligge alene. Hun har alltid hatt et godt sovehjerte lik sin lillebror og har alltid lagt seg med ett smil og sovet hele natten gjennom siden hun var 2 mnd.

 

Føler nå at hun har oppdaget at junior sover med oss og har fått en fix ide om at det vil hun også. Hun legger seg kl 20, men sover ikke før ca 20.45. Før det er det 20 ganger ut av senga, gjøre ALT hun kan for å provosere oss så vi skal bli sinte og gjentar at hun ikke vil ligge alene når hun ikke får gjennomslag for sine mange ønsker..... er dette bare vanlig 3-års trass eller hennes form for sjalusi? Noen råd?

 

Langt innlegg, men håper på svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he....er nok både den trass alderen og litt sjalusi! du må ikke glemme at hun har i 3 år bare vært ders oxo plutselig kommer det en "fremmed" og stjeler dere...

sønnen min blir 4 i okt, han er bare mega grei med bebin min, men så kommer både den trassen og sjalusien frem i blandt. de vil på en måte bevise seg selv om at de fortsatt er "sjefen".

så kan dessverre ikke gi deg konkrete råd, siden alle barn er forskjellige, men det er jo som sagt bare en fase dette alle foreldre og barn må gjennom. jeg har jo oxo 7 åringen min som kommer med spø om hvorfor lillebror kan gjøre dit og dat , hun og er oppe fra senga 1000 ganger med 100 vis av forskjellige unnskyldinger, bare på trass...

så, det er bare å bite seg på leppa og "flyte" med!

Og som du sir, så får ho jo den oppmerksomheten som hun trenger, så kjære deg ungen din er helt normal , hun bare utvikler seg og følger den "oppvekst" kurven sin!

 

 

Ønsker dere masse lykke til!!!!

PS! du er ikke alene, vi er flere!

 

 

klem

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, godt å høre at hun er normal:)

 

Det som er veldig frustrerende er at hun svarer så frekt og flirer mens hun venter spent på våres reaksjon. Vi har nå lært at jo oftere vi teller til ti og jo mer normalt toneleie vi har ( vanskelig å ikke bli skikkelig sint å heve stemmen) jo bedre går det. Men det var en stund jeg trodde vi hadde skapt ei skikkelig bortskjemt jente og det var ikke noen god følelse...

 

Din sønn og Vilde skiller bare en mnd så de følger hverandre i utviklingen og er sikkert veldig like. Lykke til du også:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...