mammatiltulla Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Tenkte å søke om studielån. Og her sitter jeg med denne lånekalkulatoren deres på nettsiden. Jeg og pappaen er jo samboere, men ikke på arket. Dersom jeg skriver at vi er samboere får jeg null i stipend, og dersom ikke får jeg litt mer pr måned, pluss fullt stipend. Jadda, det frister veeeeldig å skrive at vi ikke er samboere....:/
mammatiltulla Skrevet 8. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 8. august 2007 Åsså spørsmålet ja:) Blir vi regnet som samboere når vi ikke er registrert samboere? Hva ville dere gjort?
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Ikke gjør det... Det er ulovlig, og dere ER samboere, selv om det ikke står på arket. Uærlighet lønner seg aldri, hvertfall ikke i denne grad! Om han tjener så mye har du vel råd til å studere? Evt er det ikke all verden du får i stipend uansett, men søk fullt lån og stipend, uansett gjøres en del av lånet om til stipend når du består eksamen :-)
Puncky med nr tre i magen Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Får alle lån? Jeg er under yrkesrettet attføring, og det er ikke akkurat fett for å si det slik. Kan jeg få lån? Jeg ser bare at de trekker stipend på nettsidene, betyr det at alle får lån da?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Hæ? Hva slags utdanning er det snakk om? Har aldri hørt om enslige som får fullt stipend bare fordi de er enslige...har jo med eksamen å gjøre.
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Hva mener du med at dere ikke er samboere på arket? Skjønner uansett ikke så mye, jeg får da ikke noe mer selv om jeg er samboer eller ikke... Dvs man får vel kanskje 1000 kr mnd i forsørgerstipend, ellers er da utbetalingene de samme?!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Tror de har egne regler når du er på attføring, det står egen info om det Men alle får lån ja..med mindre de er over 65 eller noe sånt.
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Tror ikke du får lån om du er på attføring.. Men sjekk lånekalkulatoren på nettsiden dems.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Du får jo stipend selv om du har samboer, det er bare det de kaller forsørgerstipend du mister dersom samboeren din har over en gitt inntekt og det er felles barn. Det vil si at uansett vil du kunne få gjort om 40% av lånet til stipend når du har bestått eksamen. Ikke bryt loven ved å gi uriktige opplysninger du Samboere er samboere dersom de deler hjem og har samme adresse hos folkeregisteret vel...
* 5 om dagen * Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 jeg får lån/stipend, og jeg går på yrkes rettet attføring, har mann og barn...studerer 50 % som er minimum.... men er vist 8 ukers behandlingstid, men jeg har fårr svar nå, of de fikk min, 15 juli...sånn ca....så tar ikke så lang tid som de sier, de vil bare ha god tid på seg. hadde fra jan-juni også da, så kan være derfor det ikke tok så lang tid, siden de hadde endel opplysninger inne fra før...
Gjest ->>- Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Omgjøring av lån til stipend skal du da få uansett. Det du tenker på å gjøre er svindel. Hva mener du forresten med at dere ikke er samboere på arket - dere har ulike folkeregistrerte adresser? Hvorfor det?
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Ok, trodde ikke man fikk d man gikk på attføring jeg. Studerer med ei på attføring og hun får ikke noe (mulig hun ikke har søkt). )
Puncky med nr tre i magen Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Jeg får sykepenger i ett år, men er på yrkesrettet attføring. Vet lånekassen at du er på attføring? Skal studere 100 prosent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå