Gå til innhold

Gullkorn fra min yngste sønn ;0))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min minsteMANN er en som har kommet med altfor mange gode gullkorn. Og jeg var veldig flink til å skrive dem opp en periode.Han har så mye rart å komme med, og er så kjapp i "replikken" ;))

Her er en av mine "yndlinger" ;)))( fra i vinter - da han var 7 år, og er "klippet" fra hjemmesiden min ;))

:

-----------------------------

Det har vært litt slitsomme uker her for tiden, vet ikke om det har med vinteren å gjøre jeg men...ungene har i alle fall kranglet en del,og jeg synes det begynner å bli litt slitsomt. Derfor bestemte jeg meg for å lage en "liste", med sure og blide smil ;-)

Gjør de noe dumt mot hverandre, eller lignende blir det et surt fjes, og gjør de noe fint blir det en blid fjes.

Dette tenkte jeg mye på i sta, og da Kenneth begynte å krangle med meg her rett før leggetid (på badet) forklarte jeg han dette. Tror ikke han likte tanken med en gang. For han sa til meg:

" Vet du hva jeg skal lage da? En lapp der det står Nina på, og når du er dum setter jeg en strek. Og etter 5 streker....(så tenkte han seg godt og lenge om)og sa: ....da flytter jeg!!"

"Flytter?? Det var da veldig så dramatisk da."

" Ja, det gjør jeg" sier han, og er fortsatt sint. Vil ikke ha nattaklem engang.

Jeg går opp på kjøkkenet, det går 2 min, så kommer han, setter seg på fanget mitt og gir meg en kjempeklem, og sier:

" Mamma, egentlig vet jeg ikke helt jeg. Jeg vil reise noen ganger, men så vil jeg ikke likevel..."

Da sier jeg at det er slik man sier når man er sint noen ganger, men som man ikke mener likevel.

Han vil ikke gi seg helt da; " Men jeg vet ikke. Jeg har ikke bestemt meg enda."

Jeg sier i en litt tullete tone, at det går ikke det forstår du, fordi jeg kommer til å lime deg fast!!

Han: " Men det er lett å komme seg ut"

Jeg: Er det det?

Han: " Ja, det er nesten ikke mere teip igjen...."

:))))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he, snartenkt liten rakkar du har der!

Han hadde rett, antar jeg?

Skrevet

Smarting han der:-))

Skrevet

hehe;)) Han hadde nok det, de har mer greie på om slike ting er tomme enn meg ;))

Men... jeg hadde rett i at han var "limt fast" da ( hos meg );)))

Må fortelle en til da, mens jeg er igang her. Fra samme gutt ;))

Og året han gikk i 1 klasse ;)

---------------

På skolen her har de begynt med noe nytt. Istedet for å lære bokstaver først, lærer de om alle former de kan se. Bueformer, rettlinjet former, vannrette, etc etc.

Kjempesmart egentlig. For da er det mye lettere senere å lære seg hvordan f.eks en B kan se ut ( en vannrett linje med to bueformer).

Kenneth lærte seg dette veldig fort, han kan alle former, og etter jul lærte han seg fort alle bokstaver. Så nå leser han som bare det... Men... ikke alltid lett å komme unna formene da ... :))

Vi var på klassetur her en helg, og fisket og koste oss. Stig fikk flere fisk, og vi gikk og lurte på om vi skulle grille dem, steke dem eller røke dem...

Da kommer det fra Kenneth: " Jeg liker best stekt fisk i rettlinjet form..." :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...