ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Kan du/dere fortelle litt om arbeidsdafen deres? Bestillte det på nki i dag og gleder meg til å begynne.
LINDA*** Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Heh... Det er vel hvertfall et PAR ledige stillinger i Oslo regionen veit jeg.. *Makan til duster*
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 De har å ikke mistet jobben da, de er tatt RUTINEMESSIG ut av tjeneste til etterforskningen er fullført..
LINDA*** Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 aha... ok. Teite var de i allefall spør du meg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Jeg er. Hva tenkte du på mer eksakt?
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2007 Ikke noe eksakt. Er det mye å gjøre? Mye forskjellige sydommer? Vært borti noe ubekvemt? Bare litt nysgjerrig.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/8185239 Her skrev jeg litt når Pierc spurte. Arbeidsmengde kommer an på stasjonering. Jobber du i Bergen by har du garantert mer å gjøre enn om du jobber i en distriktsambulanse på nordmøre. Og de to jobbene er svært ulike også. I by praktiseres "load and go" i mye større grad, i distriktet er man ofte første og eneste helsepersonell på flere timer, og følger pasienten lenge. I by kan man ha 14 pasienter for dag, mens i distrikt kan man gå en dag eller to eller tre uten pasient. Men de pasientene man får har man gjerne i flere timer. Man blir hjertespesialister i ambulansen, mye hjerte, og pusteproblematik, ala KOLS og astma. 70% av turene vil jeg si er med "friske" pasienter som bare behov for forflyttning fra sykehjem til sykehus eller omvendt, pasienter som skal til kontroll, pasienter som ikke kan gå, men har time til legen osv. En mindre andel av oppdragene haster. Akutturene der det står om kommer av og til som et friskt pust. Og selv ikke da er det vanligvis så mye action og stor ståhei. Illusjnen man vokser opp med fra tv og film brister på den første vakta. :-P Men jeg elsker jobben min! Ubekvemt? Tja. Liker ikke ting folk tygger på og spytter ut. Liker ikke diarè. Liker ikke spy på mine egene klær. Liker heller ikke å måtte "plukke" pasienter. Blod ser vi ikke hver dag, og det er heller ikke ekkelt(man må tåle bod.). Det som er jævlig er når meldingen lyder: Akuttur til *din adresse*, eller til steder der barn er innvolvert. Når det kommer til andre ting som ulykker og åpne beinbrudd (som jo er litt ekkelt) gjør man jobben sin, ferdig med det. Så prater man heller om det man har opplevd etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå