Gå til innhold

Synes dere dagens foreldre er for overbeskyttende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes mange foreldre, for det meste førstegangsfødende, er alt for beskyttende ovenfor sine barn. En mor..og far, skal selvfølgelig være bekymret og beskyttende, men jeg synes det finnes en grense.

Selv kommer jeg ikke til å stortute når min skal begynne i b.hage, kommer ikke til å sitte hjemme eller på jobb og være redd for at det skal skje den lille noe. Såpass stoler jeg på b.hagen. Kan selvfølgelig være meg som er naiv, men kommer ikke til å løpe til lederen om lille kommer hjem med et bitt, kloremerket ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke. men de hadde sannsynligvis det samme spørsmålet for 50 år siden også.

er ikke alltid at det som du anser som rett, anses som rett i andres øyne.

Skrevet

Tenker ikke på hva jeg mener er rett eller ikke, det er jo bare selvfølgelig at ikke alle er like, men foreldre som vil skåne sin barn for absolutt alt som ikke er bra. Tenker ikke de på hvordan deres barn kommer til å få det ved overgangen til for eks. b.hage?

Er ikke så morsomt når en venninnes 2,5 åring overhode vil dele sine leker med en annen baby. Men sånn blir de vel om de bare går hjemme med mamma.?

Skrevet

Kjenner alt fra superhysteriske til rimelig laidbacke foreldre - alle har sin måte å gjøre ting på :)

Skrevet

Jeg synes generelt alt som blir for mye av det gode blir feil. Har venninner som er helt i andre enden igjen, og skal liksom avsky "boka" og gjøre alt stikk motsatt. De er førstegangsmødre, men skal liksom skal være sååå erfarne. De stikker alt i munnen på babyene- gjerne fra 3-4 mnd, store og små biter, surt søtt og syrlig, for det må de da tåle...

Virker som at de på død og liv ikke skal dolle for mye med babyen.

Men for all del, overbeskyttelse er nok litt mer irriterende, ja... har slike venninner også jeg, og de DØMMER alltid alle andre som ikke er like forsiktige som dem. Kaller andre mødre for dårlige mødre osv. Det blir bare for dumt, bare fordi vi velger å gjøre ting annerledes....

Skrevet

Har troa på den "gyldne middelvei".

Fullt mulig å beskytte og oppdra ungene godt uten å vingeklippe eller sy puter under armene på dem.

Skrevet

Jeg veit ikke, men kan skjønne at folk blir skremt og overveldet av det de leser i blader og ser på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...