Gå til innhold

Trenger hjelp og råd - klesvasking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått babyklærne til snuppa som jeg tenkte hun i magen skulle arve.,, Ex'en har oppbevart dem i kjeller og de lukter deretter også

Har allerede vasket dem to ganger på 60 grader,, den siste gangen med eddik sammen med vaskemiddelet.

De har nå hengt ute til tørk i snart 1 og et halv døgn og jeg syns jeg kjenner lukta enda..

er det håp - vi snakker endel klær her.. og sentimentalitet seff

*lei seg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke skyllemiddel med lukt da??

Så kan du vaske dem og bruke skyllemiddel, så skyller du en ekstra gang etterpå for å få ut skyllemiddelet.

Håper lukta går vekk!!

Koslig å kunne bruke klærne fra storesøsken en gang til! :)

Lykke til!!

Skrevet

Brukte mykningsmiddel begge gangene... det er vel det samme som skyllemiddel antar jeg..?

Skrevet

Så kjedelig da!

Har noen andre lukta på klærne da?? Det er i hvertfall slik med meg at når noe lukta ille, så kjenne e lukta lenge etter den e vekk!!

Skrevet

hehe - skjønner hva du mener men nei, det er ikke slik heller

men takk for hjelpen

Skrevet

Lykke til med vaskinga!!

Skrevet

Få noen andre enn deg selv til å lukte på klærne!

Har man først fått for seg at noe lukter rart,

så kan man vaske og vaske til det bare er tøyslinterer igjen..

Og allikevel synes man det lukter.. :s

Skrevet

Prøv dette pulveret mot flekker . Den rosa boksen....var det Vanish?

Det tar lukt også! Klarer meg uten den boksen! - Og jeg bruker gjerne litt mer enn anbefalt mengde.

Verdt et forsøk ihvertfall?

Skrevet

Sambo kjenner også lukta.. har satt ppå en 90 graders vask nå da..

håpe håpe

Skrevet

Trur jeg hadde i vanish første runde... nå har jeg også det da.. sammen med omo eller blenda eller hva jeg har :)

Skrevet

La det henge ute en stund!

Skrevet

Hvor lenge er en stund da Nina_N? De hadde hengt ute i halvannet døgn...

uff - håper 90 grader hjelper

Skrevet

dytta dytta

heelp!!

Skrevet

kansje d kan hjelpe å henge klærne ute i et døgn eller to..?

har også hørt at å legge klær som lukter i fryseren i noen timer også skal hjelpe..

tror ikke at du bruker høy temp i vaskemasinen hjelper så mye, klærne har lett for å krympe da:/

av og til så kan d hjelpe å kjøre maskinen på en kokvask uten klær, bare for å få vasket ren selve maskinen også. jeg bruker å ha i vanlig med vaskepulver og skyllemiddel, åso sette maskinen på vanlig vaskeprogram og på høyeste temp 95 grader.

maskinen sammler jo en del skitt ettehvert så ofte klær har vanskeli å få bort lukt eller kan sette lukt på klærne. husk også å vaske skuffen du har vaskepulveret i:) er den skitten så er ikke vakepulveret så rent helder.

etter at maskinen er vasket kan du sette på igjen med klær i;)

håper noe hjelper slik at du får bort lukten:)

må si fra:)

Skrevet

I know..

maskina og skuffen er ren

90 grader ble valgt for jeg har hatt de ute nesten to døgn. og jeg tenker som så at jeg forsøker 90 før jeg kaster - kaste må jeg jo uansett.. så jeg krysser fingrene og håper.. får se i morra hvordan det går

tusen takk uansett.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...