Millamor - 77 Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Har nå i somme prøvd med bleieavvening. Går veldig bra med tissingen, hun synes det er stas å tisse ute i gresse, eller på potte. Men bæsje vil hun ikke. Hun bæsjer i trusa å sier hun vil på potte etterpå. Prøver å ikke stresse hun, men virker som hun synes det er gøy med tissingen. Så nå har hun nesten gått uten bleie siden fredag(ikke natten),. Men har blitt en del skift i bhg. De sier at hun ikke gir beskjed om hun har bæsjet heller.. Så når vi kom i daghadde de tatt på bleie. litt dumt da hun har gått så lenge uten også. Man må vel regne med litt tid? Og godt samarbeid mellom foreldre og bhgf ansatte? Hva kan jeg forlange? Hvordan kan jeg motivere datteren min til å bæsje på do/potte/doring. Har prøvd med klistremerker.... Føler kanskje ikke det er riktig å starte med bleie igjen heller, da hun er flink til å tisse?? Råååd
Siril&Tord sin mamma Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 hei. for meg så virker det ikke som om hun er helt klar for å slutte med bleie. er stor forskjell på å ha noen uhell i ny og ne, enn det å ha mange uhell per dag. tror kanskje jeg ville satt på henne bleie, og sett hva som skjedde. i tillegg snakka masse med henne om dette. tror klistremerkesystemet er litt for tidlig for henne. går ut i fra at hun er drøye 2år? for å være helt ærlig, så forstår jeg at de i bhg har tatt på henne bleie siden hun har stadige uhell, og ikke sier ifra/ gir tegn til at hun må på do. for meg er det et tegn på at hun ikke er riktig klar. går jo an å holde på å trene hjemme uten bleie, og når det fungerer litt bedre enn på nåværende tidspunkt, prøve uten i barnehagen også.
emilie og thea sin mamma Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Hei.Vi har ei jente på 2,5 år som holder på å bli bleiefri på dagtid.Går veldig fint med tissing her også,sier ifra.Gått 1 uke nå.Men hun vill alltid ha på bleie når hun skal bæsje(bedre det enn i trusa)Prøver oss på do,men får ikke til det der enda. Vi prøver å minne henne på å gå på do og tar henne med dit viss det har gått en stund siden sist.Må liksom ha litt påminnelse i begynnelsen,men ser det begynner å komme seg veldig.Et uhell innimellom,men går veldig bra!! Vært flink i sommer da: -Slutta med smokke på dagtid(var utrolig avhengi før) -Slutta med duppa -Slutta med dagbleie
Millamor - 77 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Nei hun er 2 år og 8 mnd nå.
Millamor - 77 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2007 Må jo si i dag har hun sagt ifra alle gangene hun skal tisse, det er jo kjempe bra:). Kanskje jeg skal spørre om hun vil ha på bleie når hun vil bæsje..lurt. For som jeg nevte i det første innlegget, så føler jeg det blir litt dumt å gå tilbake til bleie, når hun er så flink til å gi beskjed når hun vil tisse. Det er jo noen skritt i riktig retning. Og hun blir jo 3 i januar, så er ikke fortidlig å prøve:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Helt utenom tema: mener du soon to be wife eller skal sønnen din bli kone? ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå