prekæs Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Selv har jeg ingen problemer med at det er et par stykker jeg velger å ikke tilgi. Går greit egentlig.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 "Problemer med å tilgi?" Ja, men det gjør meg ingenting. Bare deilig å bære nag til folk og pønske ut voldsomme endelikter på dem;-)
ragna Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 tilgivelsesgreia er situasjonsbetinget; noen hendelser er lettere å tilgi enn andre.
prekæs Skrevet 8. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg går ikke akkurat og pønsker ut hevn. Vedkommende er meg bare klinkende likegyldig. Men det er mulig jeg hadde frydet meg noe om livet gikk litt i mot dem.... Uff... jeg er ikke bedre:S
Gjest Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Kunne aldri falt meg inn å ikke tilgi noen som ba om det... Om en må ydmyke seg så at en tilgir, ja da syns jeg det er verdt å gi dem en sjangse.
Ikkelektuell Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Det er slitsomt å bære nag, så egentlig burde det være en smal sak å tilgi. Litt av poenget er vel dog å tilgi fordi man faktisk mener det. Så konklusjonen må bli at; ja, det finnes ting jeg har problemer med å tilgi. Noen ganger er det greit, andre ganger er det ikke fullt så greit.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Stort sett holder det for meg å tenke at folk ofte ikke vet bedre. Deres grådighet/egoisme/hat står i veien for klarsyn, noe som som oftest er verst for dem selv. Jeg er i hvertfall lykkelig, så da er det lettere å la ting gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå