petit bisou Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Og hva er grunnen? Er det mulig å bare ha el innimellom og ikke i hver syklus f.eks? Har holdt på en stund, har forsøkt el-tester et par sykluser uten å få utslag (kun testet en gang om dagen så jeg har kanskje gått glipp av hormonstigning?) Har stor sett brukt kalender og hatt sex i dagene rundt el-tid, men blir jo ikke gravid da. Men så har jeg også hatt en SA, så jeg har vært gravid......Litt lei nå. Andre som opplever det samme? Har et barn fra før..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Det er ikke vanlig å ikke ha EL i syklusene sine annet enn en sjelden gang, men selvsagt helt mulig. Leste et sted at dersom man har regelmessige sykluser på 28-30 dager +/- 2 dager så er det grunnlag for å tro at eggløsning finner sted hver gang (fra www.haugesundfertilitet.no). Er syklusene uregelmessige kan man bruke Pergo for å få mer gang på syklusene og fremkalle EL. Anbefaler deg å tempe i tillegg til testingen - dersom du har EL som du ikke finner ved ELtesting, vil den vise deg om du har HATT eggløsning.
millymolly&mini Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Ja det er mulig å bare ha el innimellom, særlig når vi blir eldre. Og el-stigning kan være kort for enkelte, derfor kan det være lurt å ta to. Men det gjør ikke jeg, selv om jeg har en syklus som er umulig å forstå. Noen tips fra en sliter: - Ta tempen under tunga hver morgen før du har stått opp, noter de inn på www.fertilityfriend.com. (Det er en super side, du får opprettet egen brukerkonto, trenger ikke oppgi ditt fulle navn, bare mailadresse, har brukt siden for første gang denne syklusen, og den forteller meg at jeg kanskje bør ta meg en tur til gynekolog. Skal snart) - Finn ut om sekret, lær deg de ulike typene, og noter det inne i fertilityfriend: Se info om sekret på www.pernille.info, fertiltyfriend har også info om det - Og el er ikke hos alle mellom 10-14 med 28-30 dagers syklus. ( Før MA hadde jeg el på dag 19-21 og da hadde jeg 32-37 dagers syklus.) Håper dette kan være til litt hjelp! Lykke til i din store el-jakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå