~Vimsemor~ Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Har sånt utrolig sug etter merkelige ting. Drømmer om murpuss, bensinlukt, kjellerlukt, sprittusj, sand, båteksos og tørr leire. I dag måtte jeg ta meg selv i nakken for ikke å gå inn i en bokhandel og kjøpe kritt og knaske løs på. Er det i ferd med å klikke helt her, eller? Har jo hørt om pica, men dette er jo helt sprøtt. Noen som har det sånn? Og har noen tips om hva som kan stoppe denne galskapen?
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 hehe jeg må kjenne lukta av blå jif hvcer dag,spylerveske til bilen,kjellerlukt å bensin mmm alt dette er såå herligt!!!!! så hos meg er det rent å pent hele tiden for jeg vasker hver dag:)kun pga lukta til jifen.....lukter på reklame blad og ikea katalogen den er god den.....men jeg lurer på om vi får fullstendig avsmag av disse luktene etter fødselen...hmmmm
linnis Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 uff ja har det på samme måte... er egentlig litt fortvilende for jeg bare må ha spesielle lukter... har funnet favoritten i garasjen, takrennelim, er ute å sniffer i ny og ne når samboer ikke ser det.. han tror det er klikket.. tror dette er normalt i slutten av svangerskapet, det begynte helt ekstremt for ca 3 uker siden..er 37 nå... får ikke håpe det er skadelig for babyen, alt med sterke lukter tiltrekker jeg meg av.. den berømte limen min, spylerveske, neglelakk, sprittusj, bensin osv. min søster hadde det sånn på slutten og så da tenkte jeg at det måtte være en del av graviditeten.. er helt utrolig hva som skjer med denne fantastiske kroppen vår..
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 helt enig,kroppen er utrolig.er spesielt synst jeg at jeg bare må ha den lukta...samboeren min bare ler av meg for må jeg så må jeg.en gang gikk jeg ut i bilen startet den og satt der å spylte spyleveske å kom inn igjen bliere enn noen gang hehe:)er i uke 39 nå så jeg er ganske fødeklar om dagene kan du si...håper snart noe skjer:)
~Vimsemor~ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2007 Veldig godt å se at det ikke bare er meg. Og nå fikk jeg jo noen gode ideer, her! Mye lekkert både i kjøkkenskapet og garasjen jeg må utforske! Og bare i uke 36 - håper ikke dette barnet blir sniffer....
linnis Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 der fikk jeg totalt latterkick for det er akkurat som jeg ser meg selv... hehe..tar meg en liten kjøretur og vasker vinduene å sniffer som bare det.. så dette er nok normalt for oss gravide.. har 3 uker igjen jeg enda å de snigler seg frem... den siste mnd går vanvittig seint:( vil ha prinsen min ut nååååå... heldig du som har bare en uke igjen, men kan tenke meg det er laaaaang ventetid for deg fordet...
Mazza** Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Her går det på isbiter i mengder!!! Deilig... måå ha det etter at jeg har spist, akkuratt som røykesug liksom
Loglady Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Garasje; olje, bensin, eksos, rå kjeller, sprittusj, neglelakkfjerner, spylevæske - i det hele tatt løsemidler - mmmmmmmm......Får ikke nok! Har elsket disse luktene i siste trimester. Løsemiddeldilla er visst en slager når det gjelder pica hos gravide. Kommer ofte i siste del av svangerskapet. Skulle likt å vite hvorfor.
lillegull:) Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 lukt i parkeringshus, bensin, gressklipper, kjeller, mur, fukt.. mmmmm.. hehe.. får lyst til å spise eller slikke på møkkete biler.. huff, flau over meg selv jeg.. har ikke gjort det ennå ,men får seriøst vann i munnen når jeg ser møkkete biler.. syykt:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Murpuss og kritt, det er pga kalkmangel. Spis kalsiumtilskudd! Evt. drikk MYE melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå