Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Om Xen til mannen deres nekter mere samvær en vanlig samvær og mannen deres ønsker mere. Ville dere støttet han i en rettsak da, eller prøvd og forhindre det?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Håper jo dere har snakket om dette før det går til en rettsak. Hvis dere skal ha mer samvær, bør det jo være enighet i dette før dere starter. Usikker på hvorvidt du har rett til å bestemme om de skal være der mer(kan jo henne at han velger deg bort og ikke barne) men hadde jeg vært deg ville jeg satt noe krav til hvordan du ønsker det hjemme når barna er der mer ( iforhold til oppdragelse, innvolvering osv). Det er jo viktig at du også trives. Når alt dette er på plass kan man begynne kampen: Så i en rettsak, ville jeg støttet min mann, ja! Lise:)
Kreoline Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Det kommer helt an på far og hvordan han håndterer samværet i forhold til den nye familien. Hvis far er sirkuspappa for særkullsbarnet og forventer at jeg skal gå rundt som hushjelp og skygge i mitt eget hjem, så hadde jeg nok ikke ropt så høyt for at han skulle ha mer samvær. Men far sitter ofte med en nøkkelposisjon der han kan inkludere barnet i den nye familien sin, mange får ikke til dette. Barnet kommer inn i hjemmet annenhver helg og husets regler betyr ingenting det er fritt frem å gjøre hva du vil for barnet er der så lite, fellesbarn blir til luft og omtanke og kjærlighet mellom de voksne i familien er ikke eksisterende. Tror ikke jeg hadde ropt så høyt for å utvide denne situasjonen. Men er situasjonen slik at barnet blir inkludert i hjemmet vårt og jeg som stemor hadde noe jeg skulle ha sagt i situasjonen, hadde jeg støttet mannen min. Inkludert betyr for meg at stebarnet blir behandlet på lik linje med de andre barna på godt og vondt. Det er helt greit å finne på ting alene med særkullsbarnet, men ikke hele helga, det er ofte flere unger i familien.
Kreoline Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Muligheten er jo der for at far velger barna fremfor nye kona og barna. Litt synd om det kommer av manglende grensesetting overfor stebarna eller manglende engasjement av far i heimen som gjør at stemor synest det er for stor belastning å ha barna der. Disse problemene kan far gjøre noe med ofte, noe som stebarna og resten av familien vil vinne på. Stemor kan være vrang uten grunn, men ofte er ikke stemødrers frustrasjon grunnløse.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 min samboer vet at jeg ikke er intressert i ha barna hans der mer enn hva samværsavtalen sier. annenhver helg, ferier og noen lengre perioder i året. det blir over 40% på års basis. av og til tar han hensyn og av og til ikke. hos oss er det er kompromiss, vi deler tiden mellom oss. denne helgen gjør vi det han vil (være med barna) og neste helg gjør vi det jeg måtte ville. i begynnelsen sa jeg jeg ville støtte han i å ha dem mer. men ettersom tiden gikk har jeg innsett at det rett og slett ikke går. det blir for konfliktfyllt med alle oss i et og samme hus. vi er for ulike, og det er for ulike interesser. ville ikke ha støttet han i en rettsak, penger, tid og energi i massevis, hadde ikke orket å styre med det, for å oppnå noe som var negativt for meg. ikke engang for mannen jeg elsker hadde jeg gjort det. helt uselvisk kan en ikke være. det fungerer bra når en kaller en spade for enspade og ser situasjonen for det den er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå