Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tok fødselen?

hva er egentlig ulempene med å bli satt igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt i gang på min andre fødsel. Den tok 6 timer og var en veldig fin opplevelse. Fikk epidural noe jeg syenes er helt fantastisk.Vil aldrig føde uten. Min fødsel var så fin så for meg var det ingen ulemper men har hørt at mange sier at fødselen kan bli veldig intens og at riene kommer veldig tett. Hos meg var det ikke noe problem.

Skrevet

håper om jeg kommer så langt at jeg er like heldig som deg da:)

Skrevet

di vurderer å sette meg i gang pga svangerskaps kløe..så sier den ene jordmoren at 50% av de som di setter i gang får en form for komplikasjon,da nektet jeg og valgte å tenke på det siden det ikke var noe farlig grunn kun pga veldig ubehag fra min side.hørte med legen min dagen etterpå og han sa at komplikasjonen er kun at det tar et par timer lenger pga den naturlige modningen ikke er komt i gang så den blir påtvungen...så det var feil av jordmor på sykehuset å si slik....

Skrevet

Større fare for vakuum (sugekopp), tang og keisersnittforløsninger ved å sette i gang. Det de mener med økt sjans for komplikasjoner. Pluss at det gjerne tar lenger tid og skal være mer intenst for mor.

Hvertfall det jeg har blitt fortalt og informert.

Skrevet

Jeg, har nettopp vært å snakket med legen om dette, pga at de vi sette meg igang og hvis jeg er moden. Disse komplikasjonene og at fødselen tar lengre tid er i følge henne at noen ikkje er modne før de blir satt igang.

Er du moden så betyr d ingenting verken for mor eller barn om de blir satt igang eller d er naturlig.

Nå er jeg ennengangs, kanskje d har noe å si og...

Ihvertfall d som jeg ble fortalt for kort tid siden

Skrevet

Det samme sa jm til meg i dag tasseliten:)

Også kan man få litt mer intense rier, men ikke noe om noen komplikasjoner. Rart at de kan si sånt.....

Skrevet

Ved igangsatt fødsel er det litt større risiko for at det ender i keisersnitt har eg hørt. Men dei vanlegaste "komplikasjonene" ved igangsatte fødslar er:

* at fødselen tar veldig lang tid

* at fødselen tar veldig kort tid (styrtfødsel)

* at riene er veldig tette og intense frå første øyeblikk

Eg blei satt i gang sist pga overtid. Fekk to stikkpiller med 6t mellomrom, uten at det skjedde noko. Kl 22 begynte det å murre litt svakt (svake, svake rier som kom ofte). Kl 00.45 hadde eg 3cm opning og var "i fødsel". Blei flytta inn på fødeavdelinga (hadde lagt på Obs-posten så langt). Kl 02.07 var guten fødd, rakk ikkje smertestillande.

Så for meg vart det styrtfødsel (ca 1t og 20 min i fødsel), og det passa meg egentlig ganske bra. Riene var veldig intense når eg først var i fødsel, ser ikkje korleis eg skulle ha klart å holde ut med slike smerter i mange mange timar. Revna ein del (ungen var stor og kom veldig fort), men heldigvis ingen alvorlege skader. Tok berre litt tid å sy.

Gleder meg til å føde igjen, men det hadde vore kjekt å oppleve at kroppen klarte å begynne sjølv.

Skrevet

flere? noen som vil dele erfaringer?=)

Skrevet

gikk inn og leste fordi jeg også lurer på dette. Skal settes igang før termin dersom jeg er moden... Ville bare si at jeg har forstått det slik at det er stor forskjell på å bli satt i gang vha medikamenter og vha at de tar vannet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...