Gå til innhold

3 dag med tilvenning i barnehagen over idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det går så det suser! Vi lot han være der uten oss fra halv ti til 14 idag. Gråt ikke da vi gikk og da jeg kom for å hente han ville han ikke hjem :)

Får håpe det fortsetter sånn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde siste dag med tilvenning på mandag, og i går og i dag har han vært i barnehagen fra 07 til 15.30. Ingen gråt, og han ville heller ikke hjem;) Er jo helt topp når det går så bra! Flinke folk i barnehagen altså:) :)

Skrevet

Min gutt er utslitt og lei etter et par timer der og han hyler hvis jeg går rundt hushjørnet bare. Så jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå.... Forferdelig, synes jeg. Han blir så trøtt rundt klokka 10, men de skal ikke sove før 11.30. Det kommer aldri til å gå. :-(

Skrevet

Huff, det var ikke noe greit.. Men at de ikke SKAL sove før halv tolv? Alle barn er jo forskjellige da, det burde jo barnehagen av alle forstå.. Må vel kunne være mulig å legge det til rette for det enkelte barnet? Det gjør de i hvert fall i barnehagen til gutten vår...

Skrevet

Synes det er kjempevanskelig. I morgen skal jeg nærmest kreve at han kan få legge seg. Nytter jo ikke at hele første uka går og jeg er der hele tida og han må hjem for å sove. Neste uke må jeg nesten forlate ham på dagtid.

Skrevet

Ja det synes jeg bare du skal kreve! Synes det hørtes rart ut at de skal "bestemme" når barna skal sove.. Barna blir vel ikke trøtte akkurat på samme tida vel?? Stå på krava jente!! :)

Skrevet

heisann,kan jeg bare spørre:Hvor gamle er barna deres nå?

Har tenkt en del på det med barnehage,og veit ikke helt om jeg skal vente til han er 2 år? Ville bare høre med dere :o)

Det er jo en god srund til ennå;o)

Skrevet

Min er 21 mnd, tror dette var ganske perfekt alder å starte i bhg på jeg. I hvert fall for min aktive krabat :)

Fikk skryt av ene "tanta" idag, for han var så selvstendig og flink til å finne på ting selv :)

Skrevet

Min er 19 mnd:)

Skrevet

Mi er 13 mnd og hadde tilvenning forrige uke og det går kjempe bra :-))) Det eneste er at hun er veldig sliten på ettermiddagen, og det nytter ikke å få henne til å sove mer enn 1 time om dagen. Hun elsker å være der og har rett og slett ikke tid til noe sånt tull som søvn ser det ut til ;-)

Jeg er selv ped leder på småbarnsavdeling og det at alle må sove til samme tid er det største tullet jeg noen gang har hørt om. Klart det er praktisk, og ofte blir det sånn etter at de har gått der en tid, men i tilvenningsperioden, er det viktig at barnet i størst mulig grad får følge de rutinenen de har hjemme. Hvis du ikke får gjennom slag for at at h*n skal sove når han trenger det, så kan du be de ta en titt i småbarnstillegget til rammeplanen, hvor det står mye om det å være lydhør for barnas behov. Denne er de faktisk pliktig til å etterleve. Tullete folk da gitt *rister på hodet*

Skrevet

Helene79

Du må bare snakke med barnehagen om dette med legging. I tilvenningsperioden, for at sønnen din skal bli trygg, MÅ han bare få sove når han er vant til det. Ellers hvordan tror de det skal gå? I tillegg til å være mammadalt, ikke få sove når han er trøtt? Nei, ta deg en alvorsprat med dem. Etterhvert når han er trygg og kjent der er jeg sikker på at han selv tøyer denne tiden med soving...men i starten må han få gjøre det som er best for han.

Skrevet

var ferdig med tilvenninngen på fredag vi. Begynte på torsdag med 2 timers besøk. På fredag dro jeg etter en halv time og lot ham være der alene i 5 timer. Gikk kjempebra, men han slet litt med å sove. På mandagen Sovnet han med en gang der (og de legges mye senere enn hva han er vant til) og det går fortsatt strålende. Har vært der fra 0730 til 1530 hele denne uken :) Nå sovner han uten en lyd og sover 1,5 time der. Er sliten når jeg henter ham, men det er å forvente, er jo ikke vant til så mye barn og ståk og mas! Han har ikke grått en eneste dag når jeg har gått, og det er deilig! Han er forresten 17 mnd

Skrevet

Vi har en på 13 mnd som skal tilvennes om et par uker. Jeg som skrev innlegget om at det er tungt...

Godt å se at det går bra for de fleste! Håper det går like bra for vår gutt.

Helene, i denne barnehagen han skal starte i sa de at de selvfølgelig var fleksible hvis han ikke får til å sove en økt, de må jo ta hensyn til de minste.

Skrevet

I dag sov han der, jeg la han. Han sov bare en halvtime, og det ser ikke ut til at det blir noe mer i dag, stakkar. Tror han var overtrøtt etter å ha sutra en time og gnidd seg i øynene før han fikk mat og fikk legge seg. Jeg sa til dem at han må få legge seg tidligere hvis det trengs, og de mente at joda, må man så må man. Håper det jenker seg. Soving er vanskelig gitt, tror det blir den største bøygen med hele barnehagen. Takk for innspill, jeg aner jo ikke noe om vanlig praksis. :-)

Skrevet

Hei Helene79:o)

Vil bare si at jeg har tidligere jobbet flere år i barnehage(3 forskjellige),og har aldri hørt om at alle barn skal sove til samme tid.

Alle barnehager jeg har kjennskap til får inf fra foreldrene hva som er barnas soverutiner,og dette blir fulgt.

Er bare tull det at alle skal sove samtidig,ikke gi deg på det at gutten din skal få sove når han har behov for det.

Vil gå mye lettere for gutten din i bhg hvis han får ha sine faste rutiner,og er en blid og opplagt gutt.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...