Mina Sophie Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Bare lurer jeg... hadde vært sååå greit om det bare kunne festet seg, men neida, var hos JM i dag, og det var like bevegelig det... Noen med samme erfaringer kanskje..føler meg som den eneste, men er sikkert ikke det:)))
bambolina Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Ikke her heller gitt....Er 37+1 i dag. Håper at det fester seg snart for oss begge! Når har du termin?
Mina Sophie Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 Termin 24 august eg da.....Kanskje det ikke er så uvanlig, men hadde igrunn vært greit mtp evt vannavgang...at hodet festet seg tenker jeg....Når har du termin da...?
Nemijenta Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 9 dager til termin, hodet er fortsatt litt bevegelig, men det sitter langt nede. Jordmor mener at det ikke trenger å være et tegn på at det vil ta lang tid allikevel, når vannet går eller rier starter synker babyen litt mer ned uansett.
Mina Sophie Skrevet 8. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2007 Nemijenta:) Oki, godt å høre det da:)) Så for meg at det ble veeeldig overtid eg, men får håpe det ikke blir det..klar nå eg... Takk for at dere svarer:)))))Setter veldig pris på det;)))
Piipii Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Jeg har termin i morgen og her er heller ikke hodet festet ennå, jm sa at det hadde ikke noe å si ang når fødselen ville strte, så det var jo godt å høre:) Medmin første så festet heller ikke hodet seg før fødselen var igang:)
LRMG Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Ikke noe å stresse med. Var på kontroll i dag (40+2) og hodet har festet seg denne uken først. Kan også godt skje i det fødselen setter i gang, så det er ikke noe å tenke på.
Loglady Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Jeg har termin på fredag, og her er hodet heller ikke ordentlig festet ennå. Har gjort litt reasearc, og funnet ut at det er en myte at det alltid skal feste seg tidlig hos førstegangsfødende. Helt vanlig at det ikke gjør det, faktisk. Ingen større risiko forbundet med det heller. Har spurt inne på dib, og fikk svar fra flere som gikk i fødsel uten at det var festet. De fleste hadde helt normale fødsler rundt termindato. Ja, man skal legge seg flatt og ringe etter ambulanse hvis vannet går først - men jordmor mente at det stort sett var hos flergangsfødende at riskikoen for navlestrengklem var størst, fordi de oftere har mer åpen livmorhals (eller noe i den stilen).
Mina Sophie Skrevet 8. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2007 Mere beroliget nå ja...he,he:)))Takk,takk..
Luripus* Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Jeg har termin 22.august og har også fått beskjed om at hodet ikke har festet seg enda. Legen ville ikke svare på om det hadde noe å si for når fødselen ville starte, men nå begynner jeg å lure på om han bare ikke visste... Greit å høre at andre er i samme situasjon, i hvert fall! Kan man kjenne det når hodet fester seg forresten? Som at det blir mindre bevegelser, f.eks? Ikke noe som tyder på det her i hvert fall, måtte stå opp av sengen nå fordi lillegutt turner rundt inni der så jeg ikke får sove:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå