Gå til innhold

når legger dere/la dere deres 2mndrs babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lagt henne samtidig som oss hittil.sånn ca i 11 tiden. men i går la jeg henne kl 8,fordi hun var så overtrett og sur natten før.å da sov hun til kl 0930 idag,med en amming da vi la oss,en halv 4,en halv 7 og da vi sto opp.Var jo helt herlig å få litt tid for seg selv på kvelden,men er ikke det veldig tidlig at hun legger seg så tidlig på kvelden når hun er snart 9uker?Eller er dette et engangstilfelle pga varmdagene eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger vår lillegutt (10 uker) 19-20 tiden hver kveld og han sover til ca 07 (må opp og amme 1-3 ganger i løpet av natten). Lillegutten vår sover så lite på dagen, så han trenger å legges seg ved de tider, da er han kjempetrøtt!

Skrevet

Snuppa her (11uker) sovner i halv ni tiden, og sover da gjerne til halv fem-fem (UTEN Å AMME!!!!), vi ammer da, sovner igjen og våkner/står opp nærmere åtte.. Helt perfekt døgnrytme synes jeg, storebroren forlangte mat annenhver-tredjehver time døgnet rundt!

Skrevet

Jenta vår er snart 8 uker og legger seg ca kl 23, altså når vi legger oss. Jeg må da amme kl 04.30 og 06.30. Dette kan forskyve seg ca 1 time.

Har dere faste rutiner med f.eks bading før leggetid allerede nå?

Skrevet

Kristin1974: Oi!SÅ utrolig herlig.Lillemor våkner etter alt fra 3-5timer for å spise.Men sovner heldigvis raskt igjen da:)

bimsen: Lillemor ble 8uker på søndag-å det er først nå i kveld og i går kveld at vi merket at hun har behov for å legge seg tidligere.Var veldig godt da,håper de fortsetter:)

Njaæi..faste og faste...Vi bader ikke henne hverkveld,men steller ekstra og koser mer på kvelden,de kveldene hun ikke bader. Ammer henne i 7tia,raper,kler av henne og skifter bleie,prater og pludrer litt på stellebordet,kler på nattdrakta,gir henne smokken,så koser vi litt på sofaen til øynene blir litt "trege":p SÅ legger vi henne i senga si.Må sitte der til hun sovner da,og må gjerne innom et par ganger å gi smokken på nytt når hun mister den og våkner. Blir hun veldig trett,så tar det lengre tid å få henne til å sovne og da putter jeg lillefineren min i munnen-Da roer hun seg og sovner raskere-Tror kanskje det er pga mammalukta...?

Skrevet

Vi legger vår 2 mnd gamle gutt i 20-tida, har gjort det 1 mnd tid allerede. Eldstejenta la seg sammen med oss på den alderen, men tror junior har tilpasset seg storesøsters rutiner. Vi starter dagen i 07-tida (ammer 2-3 ganger i løpet av natta). Han sover ikke så mye på dagtid, er i alle fall veldig varierende uten fast mønster.

Skrevet

mi jente legger seg i 9 tiden..før var det kl11,men så plutselig var hun mer våken på ettermiddagen og vart trøtt i 8 tiden,så jeg har drøya det til at hun legger seg kl 9...hun er snart 11 uker

Skrevet

Har ikke introdusert noen leggetider eller spesielle rutiner ennå. Men han sovner utpå kvelden, ofte sånn i 10-11 tida og sover da lenge før han ammes på natta en gang. Så han har i hvert fall etablert litt døgnrytme, deilig!

Skrevet

Mini her er 10 uker. Han får som regel siste flaska sånn ved 20 tiden. Legger han i senga kl 21.00 og da sovner han. Da sover han til 04.00 som regel. Får mat og sover til ca 07.30.

Skrevet

Vår på snart 2 mnd legger seg melom klokken 19 og 20 på kvelden og det har han gjort i ca 2 uker nå :-)

Skrevet

vesla her legger vi ca klokka 21-22 (altså spiser hun ca 21) og da sover hun til klokka 0400. spiser, sover til klokka 0700, spiser, og sover til 10.00

ofte tar jeg henne opp i senga for 7-måltidet, og tiden fra 07 til 10 er kose/sovetid. veldig deilig, i grunn.

04-måltidet får hun pumpemelk på flaske av pappaen sin, så da slipper jeg å stå opp. også ganske deilig:)

hun er straks 7 uker.

Skrevet

Da gutten vår var ca 2 mnd. startet vi å legge han ca 1900, og han sov hele natten gjennom til ca 0700 uten pupp, og det gjør han fortsatt. Nå er han 6 mnd. Får håpe for deres skyld at det ikke var et engangstilfelle ;-)

Skrevet

Vi la ham mellom ni og ti en gang, det var da han ble trett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...