Gå til innhold

mat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

lar dere de små smake på alt mulig? Er det noe de absolutt ikke skal ha utenom honning? Her vil en smake på alt og liker alt. Jeg vet en skal være forsiktig med melkeprod før de er et år, men vi har latt ham smake både is og yoghurt. Han får av og til en skalk å tygge på, det liker han veldig godt. Kan sitte rolig lenge med den:-) Kjøpte noen babykjeks fra Hipp som skal være fra 6 mnd, men de synes jeg er litt skumle. Han klarer fort å brekke av en ganske stor bit med gommene, og jeg er redd han skal svelge den. Han har ikke tenner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp. Er som deg, lar ham smake på det meste. Ikke yoghurt ennå da, men sorbét-is og smoothie og det meste av maten vi spiser som ikke er sterkt krydret eller saltet. Har også begynt å gi skiveskorpe, det elsker han å gnage og suge på. Prøvde Hipp kjeks, men det ble bare grisete og klissete mos utover alt. Skorpe er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt på noenting her. Må få begynt ja. Så jeg lurer egentlig på det samme:-) Hvor lenge må man vente med salt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krabaten her har smakt:

- skive med leverpostei (går ned selv uten tenner!)

- masse forskjellig frukt, spesielt meloner er pop og eple i babyfeederen

- pluss vanlig babymat da

- vann

 

Vi har ikke kommet så langt enda, for vi venter litt på at tennne skal komme slik at han kan få tygd ordentlig hvis han får biter av ting. De bør jo komme snart, og dag satser vi på at han skal spise brødskive med pålegg som et av måltidene. Blir veldig kjedelig med grøt flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lå pappan på gulvet å spiste sandwich-is. Da ble han overfalt av snuppa som bare skulle ha is he he så vi lot henne slippe til ;) Første gang det da, litt skeptisk til melkeprod og sukker jeg da...

 

Eller så elsker hun melon! Hender hun får en bitteliten tskje med syltetøy, youghurt el, men går stort sett i mm og grøt her foreløpig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...