Gå til innhold

søvn i barnehagen... hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla på 13mnd har akkurat begynt i barnehagen.. men problemet er at hun har enormt lite søvnbehov... hun sover gjerne 10-10.5 timer på natten og som regel 20-30 min på dagitd (men har også noen ganger sovet 90 min!!).. hun har alltid vært slik og jeg er vant til det..

men da jeg hentet henne i dag var barnehagen nervøs siden hun ikke var trøtt (alle de andre var supertrøtte og så ut som de skulle sovne mot foreldras skulder..) i morgen skal hun sove der for første gang og de sover gjerne ca 12.. men min datter er sjelden trøtt da.. legger henne som regel rundt 14 og da må jeg nesten tvinge henne til å sove.. hun er oppe ca 7..

noen andre som har det slik?? noen som vet hvordan de takler det i barnehagen?? de ansatte der virket litt overrasket.. og det er en liten barnehage med 8 barn og 2 ansatte på hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barna får sove når de er trøtte er nå min erfaring. Noen legger seg tidlig, andre sent på dagen og det har aldri vært noe problem i de bhg jeg har jobba i.

Skrevet

Dette er jo ikke unormalt......rundt 1 årsalderen så sover de en gang. Iallefall er det normalt med første jenta den gang (nå 3 år). Jeg har også ei jenta på 13 månder hun sover. Aldri mere en 8-9 timer om natten (mere en det er skjeeeeelden), og nå feks. i dag en "dopp" på ca 45 min, og den andre på 30 min (denne måtte nesten tvinges på henne). I går sov hun bare 1 gang på ca. time. Men mine barn er utrolig aktive. Jeg vet ikke om det har noe å si.

Heldigvis innretter barn seg som regel ganske raskt. Så det kan hende at etter en tid med flere barn, vil ditt barn bli trøtt av all lek at det ikke er noen problem.

Trøst deg med det at alle barn er ikke like, og heldigvis for det.

Fortell de i bhg. hvordan soverutiner dere har hjemme, og se hvordan det går.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...