3b@rnsmor-30* Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 hvordan er det igjen når jeg skal ha to farger oppå hverandre?? må den første fargen være helt stiv?? nesten stiv??? noen som kan hjelpe meg litt... holder på å skal lage gelè i bilforma til 4 års bursdag på fredag..
Pysa Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 for å være sikker: den første er helt stiv / kald - den andre må være helt kald. da går det bra. er den litt varm, vil den smelte den første.
Monajenten Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Min erfaring - den MÅ være HELT stiv...ellers blir det regnbuegelé:-/ Hvis du er like utålmodig som jeg er, bruk heller litt mindre vann.
Monajenten Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Ja, og selvsagt som Pysa sier, lag nr. 2 må være kald før den helles på.
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2007 ok. takker og bukker!! har laget øverste laget i forma nå, og satt den i kjøleskapet. da kan jeg kanskje bare lage andre fargen også da, og la den stå i kjelen på benken. stivner jo ikke med det første da... eller bør jeg vente til i morgen..??? og det skulle jo stått farger ikke fager i overskrifta da, men det skjønte dere tydeligvis !!! hehe.. =)
Monajenten Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Det er kanskje best å vente til imorgen sånn at du er sikker på at den andre er stivnet når du skal helle lag nr. 2 på. Er litt upraktisk hvis det begynner å stivne og du ikke kan helle den på liksom:-/
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2007 sant... bare jeg som har så lyst til å ordne litt... kan bake noen muffinser å fryse ned i steden da.... hehe...
Monajenten Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Jepp, jeg hadde rett! Like utålmodig som meg:-p Bak muffins du:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2007 hehe.... ja... skal lage sjokoladekake i bamseform også.. han har nemlig bestilt... men den må jo være ferskest mulig, så kan ikke bake den før i morgen.... og pynte den i morgen kveld og fredag... tar litt tid å pynte med smørkrem...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 jeg lagde gele med to farger i går, lot den første avkjøle seg i 2-3 timer før jeg lagde den andre, lot den første stå i kjøleskapet og den andre på benken. Stod opp kl 03 i natt å hellte den andre over den første, begynte litt sent å lage kanskje, men måtte ha den ferdig i dag da vi har hatt bursdagsfeiring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå