Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Har dere modne foreldre tips om en hjemmeside, gjerne gratis med god kapasitet? Jeg har en hjemmeside nå, men den er begrenset til 250 bilder. Det er ikke så lite, men tenkte at det kanskje finnes større? Så kjøpte jeg digitalt kamera i fhor, men jeg har ikke fremkalt et eneste papirbilde av dere. Siden det er første gullungen min og jeg skal fremkalle bilder til både fadder, lille krokodile + meg selv, blir det en del bilder. Hva anbefaler dere?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Hihihi........vi modne er vel de mest skeptiske til dette med bilder på nett av barna.......Vært mange spenstige diskusjoner om det temaet oppigjennom:-) Selv har jeg null peiling på sånt, men det finnes nok noen som vet:-)
Maud Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Det med hjemmeside vet jeg ingenting om, men har sett at mange på Skravlesiden viser frem hjemmesidene sine. Kanskje noen der kan gi deg tips? Når det gjelder fremkalling av digitale bilder, foreslår jeg El-kjøp. Ha med deg minnebrikke, CD eller memory stick i en butikk. Bildene koster kun 50 øre og de bruker samme laboratorium som Japan Photo. Det tar litt tid, men kvaliteten er bra. For et par år siden vant de en forbrukertest i TV2 Hjelper deg.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 På Elkjøp kan du også laste over bildene på nettet:-) Har gjort det mange ganger og så henter vi dem i nærmeste butikk etter få dager:-) Kanskje raskere enn å levere i butikken?
Maud Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Jeg tror det går litt raskere, men jeg utsetter alltid bestilling så lenge at det er så mange bilder når det først skal gjøres. Selv med nokså raskt bredbånd tar det lang tid og flere ganger har det skjedd noe galt med nettleseren akkurat i det bestillingen skal ferdiggjøres. Da blir jeg utrolig SUR og tar heller med meg noe minne i butikken...
Karomamma Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Mange av fotoleverandørene på nett har også albumfunksjon der du kan sortere bildene dine og legge til presentasjonstekst. Du kan enten gjøre bildene tilgjengelig for alle eller invitere utvalgte venner og familie via e-mail. Jeg har prøvd www.eurofoto.no Ellers har vi gratis hjemmesideområde hos bredbåndsleverandøren (det tilbyr de fleste operatører). Da kan du lage den weben du vil og laste opp via ftp. Jeg bruker Microsoft Frontpage (ikke gratis), men det finnes gratis software for slikt også. Hadde bare sidene våre vært ferdige, skulle du fått link. Jeg hadde store planer om å lage web mens jeg hadde permisjon, men nå har jeg vært tilbake i jobb i et år, så det blir vel med tanken... Lykke til!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Oi, imponert Karomamma, ante ikke at du kunne gresk;-))
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2007 Kalimera :-), takk for tips. Skal sjekke de forskjellige butikkene. Skal også sjekke skravlesiden. Har aldri vært innom der. Her er det også en rubrikk,som heter "hjemmesider", men der var det ikke noe særlig aktivitet. Ha en fin dag!
coscos Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Hei Lunas gutt! Takk for sist. Jeg bruker Piczo som verktøy for hjemmeside. Har ikke oppdatert min på en stund, men du kan godt få se den hvis du sender meg en personlig mail. Ikke så vanskelig, men heller ikke den mest avanserte siden (er for nybegynner å regne når det gjelder hjemmesider). Litt usikker på dette med bilder, bruker heller eurofoto.no som en annen her nevnte. Jeg gir da ut link til familie og venner, og så slipper jeg å sende over bildene på mail. Har blitt mange bilder av lillegutt, han er bare 3 måneder, men jeg måtte allerede opprette et nytt album, da det tok så lang tid å åpne albumet!
Ma-i Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Photobucket.com sier bare jeg da Der kan du laste opp så mange bilder du vil, endre størrelse fra orginal til mindre. har vel 4 str .. kan laste opp film,video,,musikk oa. kan dele både album og siden eller enkeltbilder. Kan sende link til de du vil. eller h ahelt åpen side så alle kan se og søke. +++ Om du har en helt enkel hjemmeside kan diu linke til albunm på Photobucket ihvetfall. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå