Gå til innhold

et lite spørsmål...

♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurte bare på om det er viktig å bytte suttene til flaska etter hvor eldre de blir....??? var kanskje litt dumt formulert det der, men jenta mi bruker NUK flaskene og når de har blitt 6 måneder er det nye sutter....men MÅ jeg bytte eller er det greit hvis hun fortsatt vil ha de små....???

takker for svar...:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Dr.Brown flasker og der er 1.suttene fra 0-3 mnd og nr 2 suttene fra 3 mnd og oppover... Har kjøpt inn av begge deler jeg så kommer til å bytte når han er ca 3 mnd..

Har vel noe med sugemotstand å gjøre kanskje? så det er mer motstand i sutter for eldre barn??? Hadde iallefall bytta dem ut jeg om det var det som var anbefalt, men om jenta di trives med de suttene hun bruker nå så går det vel bra!?

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Er ikke nødvendig å bytte nei hvis ungen er fornøyd=) Begge mine nekta å begynne med nr 1 i dr.brown(begge er/var flaskebarn) Beg rett på nr 2..

Skrevet

men er det ingen av dere som har brukt NUK flaskene a.....??? er kjekt å høre med noen som bruker dem oxo....:o)

,men takker for svar;o)

Skrevet

dytter litt jeg;o)

Skrevet

Hvis jenta di er fornøyd med mengden hun får ut av de mindre smokkene er det ingen grunn til å bytte. Min erfaring er at smokkene gjerne er litt "store" for alderen, dvs at man godt kan bruke de minste en god stund. Jeg bruker avent 2 (1mnd+) til gutten min på 5 mnd, prøvde nr 3, men det ble litt voldsomt for ham. Imidlertid anbefales det at man skifter ut smokkene etter 2-3 mnd av hygieniske årsaker. Om du da vil bruke de samme eller en større type er vel opp til jenta di, du kan jo bare prøve deg litt frem. Forskjellen er bare hvor mye som kommer ut, etterhvert som de vokser klarer de jo å svelge unna større mengder, og de spiser jo mer også. Et annet aspekt er selvsagt også at matingen kan gå kjappere med "større"smokker! Hvis det er et mål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...