Gå til innhold

gravid og ny jobb. Noen som har vært det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne i ny jobb neste uke, og har en mistanke om at jeg kan være gravid. Får ikke testet det før om to uker, så vet det ikke ennå.

Noen som har blitt gravid rett etter å ha fått ny jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid den dagen jeg fikk arbeidsavtale til underskiving. Var ikke veldig høy i hatten, men siden jeg har vært vikar der i 10 mnd så tenker jeg at det ikke er så farlig. De skjønner sikkert det. Jeg har jo et barn fra før og er 29 år så de burde se at det ligger i kortene.

Det går sikkert bra. Hvor lang prøvetid har du og hva slags firma er det?

Skrevet

hei. jeg har vært i ny jobb i to måneder nå, begynte 1. juni og var da tre måneder på vei. ikke optimalt, men sånn er det bare. arbeidgiver kjenner til risikoen når de ansatter fertile damer ;-) jeg sa det til arbeidsgiver for noen uker siden, da var det begynt å bli synlig. sa det som det var og hun håndterte det fint. grudde meg veldig til å si det, men det gikk fint.

Skrevet

6 mnd gjensidig prøvetid, lærer

Skrevet

Hvis du er lærer så er det i det offentlige og der går jo alt greit. De vet jo om at det er livets gang og de holder seg til lover og regler. Hadde kanskje vært verre hvis det var et lite privat firma. Da kunne de valgt å ikke ansatt deg etter prøvetiden. Sånn kunne de i hevrt fall funnet på der jeg jobbet før.

Lykke til!

Skrevet

Vel, jeg ble ikke gravid før etter ca halvannen mnd i ny jobb (var godt planlagt siden jeg bare hadde et 6 mnd engasjement....for å få foreldrepenger...) - fikk fast jobb samme stedet da jeg var ca 20 uker på vei og sykemledt:o))))

Skrevet

Jeg sa opp min faste jobb, og midt i oppsigelsesperioden (og første pp) ble det et blått kryss gitt! Ble en smule panisk oppi gledesrusen kan man si... Men jeg var heldig, og fikk ny jobb jeg startet i dagen etter oppsigelsen gikk ut. Men jeg sa ingenting før jeg kom hjem fra ferie 16 uker på veg. Det ble godt tatt i mot, og ble betrygget på at det ikke vil ha noe så si for mine sjanser for videre jobb. (Er i et vikariat ut september). Har uansett jobbet nok til at jeg har lønn 6 av de 10 siste mnd før fødsel, så jeg føler meg trygg. Men desverre ser det ut til at jeg kommer til å bli sykemeldt snart, det er strek i regninga med tanke på at jeg vil jobbe mest mulig for å vise at de bør gi meg fast jobb siden vi er flere om beinet.... Men men, det "årner" seg vel! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...