Gå til innhold

fostervannsprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange her inne har egentlig tatt nakkefold scanning? jeg føler nesten at det bare er jeg som ikke har gjort det.... er 26+6 uker på vei og har begynt å tenke veldig på dette med downs o.l. er 31 år og har vært på tre ultralyder hvor alt så bra ut.... men alikevel liksom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mulig jeg er dum, men hva i all verden er disse dytt greiene......????

Skrevet

Det er ikke vanlig, slik som jeg vet. Er 34 og har mange veninner som er gravid i samme alder. Får vi barn med downs, så skal vi nå ta den utfordringen.

Skrevet

Det er ikke vanlig nei. Jeg leste om nakkefolden første gang her inne, og at denne målingen måtte tas før uke 14. Jeg var da i uke 15. Jeg er faktisk ganske sjokkert over at legen ikke informerer gravide om dette slik at man kan ta et valg. Samboeren min og jeg var enige før vi ble gravide at dersom ungen hadde Downs syndrom eller andre ting, skulle jeg ta abort. Nå har vi ikke fått mulighet til å velge selv, og vi tar det selvfølgelig som det kommer, men jeg tenker på dette hver eneste dag og blir irritert når dette lett kunne vært unngått.

Skrevet

Det er jo den diskusjonen som var i nyhetsbildet her for et par uker siden. Den testen med tidlig UL og duotest ( blodprøve for å avdekke mulig kromosom feil ) tilbys de over 38 år. Eller som er fylt 38 innen termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...