chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Nå har jeg endelig fått sambo på gli til utredning... Vi fikk time til det for 6 mnd siden (han ville ikke da heller) men da ble jeg gravid, så vi avlyste... Nå har vi siden pilleslutt vært prøvere i 17mnd... Så vi får utredning. Jeg har som dere ser på nicket mitt vært gravid å mistet 2 ganger (2mnd etter hverandre) Så en begynner og lure da om alt er som det skal. Kommer tanta på søndag så blir det og høre om de kan henvise oss en gang til... men det jeg lurer på er: Hva skjer, hva sjekker de??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Det kommer sikkert litt an på grunnen til at det tar tid vil jeg tro. Jeg har vært gravid en gang før med gubben min, og resultatet vårt var heldigvis en frisk og nydelig jente. Den gangen tok det 3pper, denne gangen har vi prøvd i halvannet år. På vår utredningstime fikk vi beskjed i forkant om å ha med sædprøve (og gubben skulle være med). Den analyserte gynekologen vår på stedet, og vi fikk positivt svar (alt normalt). Så sjekket han meg med innvendig UL, tok celleprøve med det samme (ikke tatt siden før fødsel), og sjekket syklusene mine (jeg hadde med utskrift av FFchartsene mine). Så snakket han litt om hva han trodde kunne være galt (i mitt tilfelle er det enten bare uflaks eller så er det grums i egglederne mine) og hva som ville være neste steg på veien. Jeg har fått henvisning til laparaskopi for å sjekke eggledere. Masse lykke til!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 Tusen takk=) Har aldri vært gjennom dette før så er jo litt usikker på det meste, har en gutt fra et tidligere forhold, ble da gravid menst jeg gikk på ppiller så synest det er rart at det skal gå så lang tid nå.. Hva er forresten FF charts? *sukk* håper bare den slår ut positivt igjen nå på søndag eller helst før... Har gått fra stikking- menssmerter igjen nå så jeg kjenner hva som er i anmarsj...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 FF (www.fertilityfriend.com) er et online skjema man kan bruke for å føre inn temperaturene sine (sjekk www.pernille.info hvis du vil vite mer om temping), og også annen data om syklusene sine fra dag til dag. Syns det er et veldig bra hjelpemiddel til å se mønstrene i syklusen min slik at jeg ikke blir så forvirra på de ulike tegnene. Nå når det likevel tar så lang tid ;o) Ang det med sædprøve så har jeg skjønt at mange gynekologer/leger ikke begynner utredningen med dette (noe jeg syns er helt teit hvis ikke det er opplagt at det er "mor" det er noe kluss med) - så sjekk med legen/gynekologen din, og spør om ikke du kan få lov til å ta med evt (kan da ikke ha utløsning de siste 4 dagene før prøven tas, og prøven må ikke være eldre enn 1-2 timer når dere leverer den fra dere, og oppbevares varmt frem til avlevering ). Skulle det være noe med sæden så slipper nok du endel andre "prøvemetoder" for å få det til å klaffe for dere )
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2007 Okay.. Dette med temping har jeg aldri prøvd.. men tar tester da. Og har stabile 27 dagers sykluser.. De ville ha sædprøve nå sist men iogmed vi ble gravid så ble det ingenting av, på de fire dagene jeg hadde positive tester så klarte vi å avbestille utredningen og vil nå sikkert måtte vente lenge på ny time... Regner med vi får vite hva vi skal gjøre/ha med innen vi stiller der=) Det er vel ganske opplagt at det ikke er noe med sambo å gjøre når vi har blitt gravide men mistet, er vel mest sannsynlig at det ligger hos meg da? Eller? *sukk* så i villrede en føler seg... En ting til.. har vi vert prøvere i 6pp? (6mnd siden jeg fikk igjen El) Eller har vi vert prøvere i 18 mnd? (sluttet på ppiller da)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Har EL vært helt borte? Jeg sier om meg selv at jeg har vært prøver i halvannet år siden jeg sluttet på pillen i februar06. Men vi har hatt pauser innimellom, uten å starte med annen prevensjon enn å unngå de fruktbare periodene mtp sex.
Lilleblome Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Hei der.. :-) Leste gjennom innleggene dine her, og må si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Har også lurt veldig på hva som skjer på en utredning.... Godt å få litt svar på det. Vi har blitt enige om at dersom ingenting har skjedd med oss innen utgangen av september, så skal vi bestille time. Mannen har IKKE veldig lyst til å måtte "fylle opp glasset" (for å si det på den måten!;-)), men vi føler dette den mest hensiktsmessige veien å begynne... Jeg har bare så inderlig lyst til å lykkes snart! Vet at det er mange som har prøvd lenger enn oss, men er rimelig utålmodig. Jeg har ikke tatt EL tester ol tidligere, men var nede på apoteket og kjøpte i dag. Har veldig regelmessig syklus, så har prløvd å regne meg til det før... (det har jo ikke akkurat funka enda) Lykke til, chick 26, føler med deg!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2007 Fra jeg sluttet på ppiller til jeg fikk igjen EL gikk det 12 mnd... da kanskje jeg skal bytte nicket mitt, for vi har villet ha barn siden jeg sluttet på pillen... Så da skal jeg snart over i pp 19..*sukk*
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2007 Takker og håper det ordner seg for dere også.. Er vanskelig dette, har nå byttet nicket mitt. Trodde vi var prøvere fra EL kom tilbake men har jo prøvd siden mars/april-06 så det er snart over i pp19. Har ingen følelse for at det skullet klaffet denne gangen heller... Har ikm på søndag og har hatt en "skyggestrek"-test.... men resten er neg.. Aner snart ikke min arme råd, mannen har ikke så lyst her heller men har endelig fått inni hodet at det er bedre å være "flau"/"ydmyk" litt enn å vente å lure på om noe er galt...
Lilleblome Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Akkurat der er jeg helt enig med deg.. Virker som gutta synes det er helt grusomt med tanken på å skulle undersøke seg på den måten.. Men for deres del som har prøvd så lenge, så er det vel bedre å vite hva som evnt er galt, enn å gå og lure på det hver måned når mens kommer? Ifht dere så har jo ikke vi prøvd lenge, men synes allikvel vi burde sjekke oss dersom det ikke skulle lykkes før september er ute.. evnt få time hos lege bare for å få noen gode råd e.l.. Håper IKM-søndagen viser seg å bli en glad-søndag for dere! Jeg skal teste EL lørdag, og da står mannen "at my service" med en gang EL-testen slår ut! ;-)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. august 2007 Hehe.. det er bra han er parat... slik er det her i hus og men som du sier, det tynger å ikke vite om det er noe.. er ikke sikkert noe er galt, kan hende det er for mye stress rundt det.. Jeg håper i det lengste jeg også men har vel begynt å vente på tanta.. Men men, da skal jeg vertfall ligge på tråden til lege å få vite når vi kan få sjekket oss begge. Han trives ikke med tanken på å måtte gjøre dette men det er noe han innser må skje om vi ikke blir gravide nå. Håper det sitter en spire hos deg om 14-18 dager da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå