:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 sånn det praktiske med det? (har ingen planer om og gjøre dette, jeg bare lurer)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 http://www.bufetat.no/?module=articles;action=articlefolder.publicopenfolder;id=227 Her ligger all info om både innenlands og utenlandsadopsjon.
Gjest ->>- Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Tja - det administreres av bufetat, men det kjappeste er nok å kontakte barnevernet og si at man vil det. Da vil ungen antagelig bli overtatt ganske akutt og plassert i beredskaps-/fosterhjem. Om alle med foreldreansvar sier seg enige vil det bli søkt etter passende adoptivforeldre - foreldrene har såvidt jeg har skjønt ingen innflytelse på denne prosessen. Barnet må være minimum to måneder gammelt, og dersom det er over 12 må det si seg enig selv.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2007 takker :-) tenkte at noe av det samme kunne brukes for samværsforeldre som ønsket mindre samvære. ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2007 at om 50/50 blir nye vanlige samvær og foreldrene går in for dette, løsningen fungerer bra for barnet men den ene foreldren foreksempel vil flytte fra oslo til bergen, eller rett og slett bare vil ha mindre samvære eller slutter og møte opp. så burde det være en ganske gjenomtengt greie. er så mange samværeforeldre som bare ikke dukker opp, og jeg tror ikke alle har tenkt så nøye igjenom det. så det burde jo være noe som fanger dem opp, snakker med dem og som hjelper dem til og forstå hva dem faktisk gjør. å på den måten så kan de ikke komme etter en tid og kreve mere samvær igjen for så å dra, gang på gang på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå