Bare meg...venter nr.3! Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Hvorfor sier legen min at jeg er i begynnelsen av uke 9 når alle terminkalkulatorer og min egen telling sier at jeg er i uke 10? Skjønner ikke dette. Hadde skjønt det hadde det vært to uker forskjell, men ikke når det bare er en uke. Noen som er ekspert på dette? Kan det være at han ikke regne med selve mensuken?
Ladybug~N&E Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 hm... når var første dag i siste mens da?? har du testet terminkalkisen på babyverden??
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 ja, på babyverden står det at jeg er 9+3 i dag og her inne står det at jeg er i uke 10. Første dag i siste mens var 050607.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 hvis du er 9+3 på babyverden er det rett med uke 10 her. fordi du er gått inn i tiende uke. merkelig at det er sann, for bim kunne jo og vist korrekte dager så hadde alle slept å lure på det. ja, du er i uke 9 (gått i uke 10)
Ladybug~N&E Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 ja men da er det riktig som legen din sier. du er i begynnelse av uke ni. men du kan godt si at du er i din 10.uke i.o.m at du er over 9uker. bim bruker uken man "holder på med". jeg er 35+3 og i min 36. uke;)
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 8. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2007 Nei, det blir ikke riktig. Han mener jeg er i begynnelsen av uke 9, nettopp ferdig med uke 8, mens jeg og alle kalkulatorer mener jeg er i begynnelsen av uke 10. Skjønn det den som kan.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Fordi disse kalkulatorene her går etter en mens-syklus på 28 dager, men noen kan jo ha en syklus på 30 dager eller mer... slik som jeg hadde en syklus på 32 dager, altså at det var lengre dager mellom hver mens.
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 8. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2007 Han spurte ikke om lengden på syklusen min så han regnet nok ut i fra 28 dager. På babyverden kan du legge inn lengde på syklus og det har jeg gjort. Uansett om jeg da legger inn 26 eller 28 dager så er jeg ferdig med uke 9. Termindato blir bare endret 2 dager.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Hvis du nettopp er ferdig med uke 8 har du altså nettopp vært f.eks 8+6 (uke 8, men den niende uken), og er nå f.eks 9+2 , uke ni men den tiende uken... du er ferdig med 9 uker (det er over ni uker siden siste mens) og du er derfor 9 uker gravid frem til du er 10+0. Men du er også i den tiende uken...
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 8. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2007 Ja, jeg er helt enig med deg, men legen er ikke enig. Jeg stoler på min egen telling til jeg får termin på UL jeg:-)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Det er jo bare å telle uker og dager fra siste mens da;) Hvis legen din sier noe annet så kan det være fordi han/hun har satt "snurra" på feil dato? Legen min bruker ihvertfall den:) "Snurra" hennes regner forresten svangerskapet som 40 uker + 2 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå