Ms.Nurse Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 har nå fått vanvittig hovne føtter og bein. Ingen sko passer lenger, utenom crocs, men de er faktisk trange de også... Fikk legen til å sjekke urin i dag for sikkerhetsskyld, men den var negativ. Svirrer liksom "begynnende sv.forgiftning" i bakhodet mitt, men kan jo ikke være hysterisk heller B-) fikk også sjekket BT og det hadde økt.. Har ligget på 110/60 hele sv.skapet, men nå var det oppe i 120(130)/ 70. Ikke veldig høyt akkurat, men absolutt høyere enn hva jeg har pleid å ha. Stigende mao Får passe på hvis jeg får hodepine også da... Er det ikke sånn at du må ha minst 3 kriterier for at de skal sjekke noe mer? minns jeg hørte noe nyss om det.. er 34+1 forresten
Mona + kid Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Hei! Vet ikke om du må ha minst 3 kriterier for at de skal sjekke mer, men jeg syns du burde ta en urinprøve til før helga "just in case". Du kan vel bare droppe innom legesenteret ditt med en prøve kanskje? Og vær oppmerksom på trykk øverst på magen (ofte på høyre siden, under høyre pupp lissom, men også midt på og under venstre pupp, hehe), da skal du også kontakte føden for en sjekk. Lykke til, håper du slipper svangerskapsforgiftning! Mona
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 om du har mye vann i kroppen hjelper det faktisk å drikke masse masse vann!! kroppen produserer vann selv når den syns det er lite vann, derfor blir man hoven.. er ikke farlig å prøve iallefall, man tisser bare litt mer en man pleier!
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Akkurat det samme har hendt med meg, gikk opp 5-6 kg fra denene dagen til den andre og føttene er helt sprengt. Har vært hos legen på sjekk pga dette og at jeg samtidig fikk veldig hodepine. Urinen var helt uten spor av noe og BT var 130/ 80, høyere enn vanlig, men ikke spesielt høyt. Det må være proteiner tilstede i urinen for at det skal være forgiftning sa legen. Jeg ble slik de siste ukene i forrige svangerskap også uten at det var noe galt da heller, så noen av oss samler nok bare på seg litt ekstra vann. Men det er jo greit å bli fulgt litt ekstra opp med urin stix og BT- målinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå