stjernegull - fødeklar :) Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Jeg har termin om 18 dager, og i dag var jeg på UL igjen for å sjekke leie til babyen - han har ligget i tverrleie et par uker nå. Ligger fortsatt helt på tvers, og jeg er nå satt opp til planlagt KS om en uke! Herregud, vet ikke selv hva jeg tenker om det, men heller det enn en misslykket snuing eller vannavgang og ambulanse til sykehus eller at det ender opp i hastekeisersnitt. Har liksom gått og innbildt meg at baby kommer til å snu seg med hodet ned, så det blir vanlig fødsel, slik det har vært de to forrige svangerskapene, men ser ikke sånn ut nå...Han ligger høyt oppe som en pølse fra den ene til den andre siden på magen min, og fødselslegen undersøkte meg innvendig, ikke tegn til at det var modent der nede.. Så hvis ikke det skjer noe på egen hånd i løpet av uken, vet jeg altså at jeg blir mamma på nytt i løpet av neste onsdag! Veldig rart å få en dato, altså...!!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 hihi. skal selv ha ks om 8 dager ... pga . baby i seteleie:) er helt rart aa vite en eksakt dato ja.. men gud hvor herlig ogsaa:) Du maa ha masse lykke til med ks.. snart er vi mammer begge to;)
stjernegull - fødeklar :) Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 Du også Candycupps - masse lykke til til deg!! Har jo fulgt med på deg og savnet innleggene dine når du var borte herfra!! Vi får følge med på hvrandre videre!! Skikkelig spent nå altså
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Ja vi maa foelge hverandre videre:) naa er det pokker meg ikke lenge igjen alsaa:) Skal bli godt aa endelig faa moete det lille gullet. se hvem som har lugget inni magen min saa lenge;) Hihi..=) =) Naa er vi snart mammaer:)
stjernegull - fødeklar :) Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 ... ser det ble mye snakk om tverrleie og seteleie her inne nå, så jeg prøver å flytte opp dette innlegget mitt litt, jeg..!!!
ana baroma Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Da skal vi ha ks samme dag:)) Går helt sikkert bra! Og når alternativene ikke er så mange, så er det jo greit:) Lykke til iallefall!
Mamzen Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Så spennende og lykke til! Jeg bare lurer litt på hvordan det er med snuing? Er det frivillig? Slapp dere det eller er det ikke noe stor sjanse for at det går?
stjernegull - fødeklar :) Skrevet 9. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2007 Takk og lykke til dere også!!! Snuing ble snakket om som hypotetisk mulig, det hendte det ble gjort hvis baby lå litt på skrå, fødsel var igang og ting var modent, slik at barnet kunne ledes manuelt (fra utsiden) ned i bekkenet, samtidig som at de stakk hull på vannposen, forsto jeg på legen. Men det ble bare gjort hvis de med rimelighet var sikre på at alle ting klaffet samtidig. Vet ikke helt hva som mentes med det, men fikk inntrykk av at hovedregel med tverrleie er KS, uten diskusjon, for det går ikke an å føde en unge som ligger på tvers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå