Gå til innhold

Dere som er så imot at små barn er i barnehage....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor var dere når dere var små når mor måtte ut i jobb, om hun ikke gikk hjemme til konfirmasjonsalderen deres da;-)

Jeg hadde hjemmeværende mamma til jeg var 2 1/2 og begynte så i barnehage og jeg er nå 40!

Jeg er et oppegående og sosialt menneske som har klart meg utmerket uten traumatiske opplevelser fra barndommen:-)

Og med de to største barna mine, de var hos dagmamma til de var 3, mens nr 3 begynner i barnehage nå når hun er 16 mnd og er helt klar for det:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Jeg tror at barna har godt av å gå i barnehage,men ikke fra 1år! Sønnen min skal beg 50% nå, han er 2 1/2år. Ingen penger i verden hadde stoppa me fra å være hjemme med han de 2 1/2åra her.

Mora mi var hjemme med meg til e var 3 1/2,da beg e i barnehage (10-14),og ho var dagmamma for 2stk.Helt til ho visste at vi kunne klare oss selv når vi kom hjem fra skolen (4klasse tror e det var). Den gleden det var å komme hjem kald og våt til kakao og boller (og en god klem),har e tenkt å gi videre til mine barn. Ofrer mye for barna mine-men de er verdt det!

Huskjøp og ellevill shopping får e ta senere:) Alt går om èn er innstilt på det, seriøst! Vi har levd på en lønning siden e ble gravid med 1mannen-e var akkurat ferdig med studiene da e ble gravid,fikk ikke jobb pga graviditeten. Fikk engangsstønad, og det fikk e med nr 2 og. Mannen min har ca 16000 utbetalt i mnd,pluss 2barnetrygder og kontantstøtta til 1mannen.. Vi klarer oss bare såvidt, men det var et valg vi tok-for vi mener fast og bestemt at vi ikke fikk barn for å sende dem avgårde med engang. Dette er vårt valg,og heldigvis støtter våre foreldre og familie det valget. Min mor er forresten pedagogisk leder i en barnehage (bare så det er sagt).

Hva andre gjør eller mener blir helt opp til dem:)

Skrevet

Begrunn hvorfor barna ikke har godt av å gå i barnehage fra de er 1 år, eller er det bare et utsagn du kommer med fordi du har hørt om andre som har sagt det?

Hva vet du om livet i barnehagen for en ett åring?

Skrevet

RundLurt;me du sikta til?

I så tilfelle er MIN mening at et barn på 1år for lite til å være i bhagen fra 7 til 17 hver dag..og da legger de seg kanskje kl 19? Barnehagen ser jo mer til barna enn foreldra gjør.. er ikke derfor e fikk barn. Men som sagt så er det bare min mening,e ser ikke ned på andre som sender barna avgårde-litt rart syns e det er ja. Fra 6mnd syns e er alt alt for tidlig, barnet kommer jo til å bli forvirra stakkars liten..

Skrevet

Jeg ville satt meg skikkelig inn i det før jeg uttalte meg om dette hvis jeg var deg!

Skrevet

Sette me skikkelig inn i saken? Du kan jo ikke komme å påstå at det ikke er tilfelle for mange av barna. Om det er det med 6mnd gammel babyen du sikter til, så mener e at det er rart ja. Og det står e for..går ann å vente med å begynne på skolen.

Skrevet

Babyer har ingenting i en barnehage å gjøre etter min mening. Uansett situasjon. PUNKTUM!

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Folk må få gjøre som de vil.

Forskjellige personer, forskjellige skjebner, forskjellig motiv, forskjellig levekår.

Skrevet

Da kan jo kanskje du, rundlurt, komme med noe som underbygger viktigheten av å ha babyer i bhg? Eller følger du strømmen og passer fint til nicket ditt?

Skrevet

noen barn har det bedre i barnehagen enn det de har det hjemme. bare så synd at disse barna som oftest ikke får lov til å gå i barnehagen før det er for sent.

slutt å rakke ned på mennesker som tar andre valg enn dere selv.

Skrevet

Så du ville ventet med skolen ja...

Nå har det seg sånn at jeg ikke kan vente med skole, uten at jeg gidder å forklare. Men jeg har tenkt å være hjemme etter dette året, i noen år til.

Vet skolen har babyrom, så jenten min vil være med noen dager. Men når hun er 6 mnd så vil hun ha det bedre i bhg enn på skolen med meg.

Og babyen min vil få det kjempe fint!! Det vet jeg!

(Hun er der for første gang ordentlig i dag... Hun må jo tilvendes hun og, og gjett om jeg sitter med tungt hjerte! Er jo ikke ønske situasjon!!)

Hilsen hun som setter 6 mnd baby i bhg

Skrevet

Hvis barna har det best når de er borte fra foreldrene burde vel barnevernet blitt koblet inn? Tror dette gjelder de aller færreste. At barna har godt av å leke med andre kan jeg være helt enig i, men det virker som om enkelte tror at hjemmeværende mødre sitter i sofaen hele dagen mens barna styrer alene. Det finnes da åpne bhg, barnesang, svømming osv osv som man kan aktivisere barna med hvis det er målet?

Skrevet

jepp, er akkuratt det jeg sier N.N, men nå funker det ikke slik at barnevernet blir koblet inn før det er temmelig for sent for barnet sin del.

jeg er ikke en av dem som tror at de fleste hjemmeværende sitter på ræva hele dagen. men desverre, de finnes.

Skrevet

Å være hjemmeværende er ganske krevende.

Det krever alt det dere betaler for å få en ansatt i bhg til å gjøre! Og det skal noe til å få til alt dem gjør altså!

Selv så tar vi alt i mitt tempo. Stresser ikke rundt på svømming, klatring, bading osv hver dag. Så kanskje dere burde ringe BV!

Skrevet

*Stresser rundt med 4 barn under 6 år*

Skrevet

eh? om det var mitt innlegg du siktet til så har du misforstått totalt. jeg sikter til mødrene som lar barna leve sine egne liv, springe rundt i nattbleia til kl 14, la storesøsknene ta seg av matingen (ofte kjeks) fordi mamma var ute igår og sliter pittelitt med hodeverk (da snakker vi ikke om lørdagsfyll, men hverdagsfyll) de som gjør hverdagen om til en fest (med alkohol ja) med barna tilstede. de som ikke gidder å stimulere barna sine fordi dette er noe de lærer seg uansett. de som ser på det som ett ork å i det hele tatt ta opp det skrikende barnet, men barnet var jo greit å ha, følger jo barnetrygd og kontantstøtte med til det. og ikke kom her å fortell meg at dette ikke er en realitet for mange norske barn. for det er det. ergo; disse barna hadde hatt det bedre i en barnehage.

Skrevet

Jeg tror ikke at dette gjelder flertallet av de som forsvarer å sende små barn i bhg! I en normalt oppegående familie tror jeg at barna har det best med en av foreldrene hjemme. Snakker ikke da om 5-åringer eller barnevernskasus. Det blir litt på siden av debatten for min del.

Skrevet

men hva anser du som små barn da?

avsporing er lov, vi er på kranglesiden.

Skrevet

det er jo økonomisk umulig å ikke jobbe, og når man må jobbe så må barna være i barnehagen. Lillejenta beg når hun er rett over ett år, da skal hun gå 60 prosent.

Skrevet

Jeg er også et sosialt og oppegående menneske, selv om jeg hadde foreldre hjemme til jeg var tenåring!! :-)

Mine små får begynne i barnehage når de er 2 år gamle, da 15 timer i uka!

Datteren din er helt klar for det, ja!! Sorry, men har dere to snakket om saken,heller??

Skrevet

Til mammaen til Odin og Tiril

Barn har ikke lov å gå i barnehage fra 7 til 17 hver dag. Det er en regel som sier max 9 timer pr dag, så ja kanskje du burde satt deg mer inn i saken..........

Skrevet

Signerer "endaengang"!!

Etter MIN mening har barn under 2-3 år det best hjemme med mor eller far.

Skrevet

Jeg var ikke ute etter å skape hissige innlegg, kun spørsmål fra min side:-)

Nå er det engang slik at jeg ser på alle mine 3 barn som ulike individer med ulike behov. Dette sammen med familiesituasjon, økonomi etc, gjør at vi har tatt ulike valg for de 3 ulike barna. Men jeg ser helt klart at minsta her har større behov for lek med andre barn og et høyere aktivitetsnivå enn det jeg kan tilby og velger dermed at hun skal få dette ute av hjemmet noen timer hver dag:-) Det handler ikke om full tid, faktisk bare 3 dager i uken, hvor far og mor har en hjemmedag hver med henne:-) Så om hun ikke har pratet mye om det, så viser hun på mange andre måter at hun trives godt ilag med andre, i organisert lek, og har nok tid hjemme:-)

Skrevet

Og spørsmålet var ikke om dere var for eller imot, men hvor DU var når du var liten:-))

Skrevet

Jeg elsket å gå i bhg da jeg var liten. Og det samme gjør sønnen min. Jeg utviklet bra språk og ble ganske sosialt.

Syns synd i dem som holder barna sine hjemme fordi dem ikke er klar til å løsrive seg fra barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...