Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 skal på ferie en uke. Blomstene mine som jeg er så meget glad i, har ingen som kan vanne de. så jeg lurer på om det er noen tips/råd som gjør at ikke dør mens jeg er borte. To av de er veldig tørste!!!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Det skal vi fikse! Ta en 1,5-liters brusflaske og fyll den med vann. Stapp et handkle eller noe filt i tuten, og sitt flasken opp ned i potta, ned i jorda. Vannet vil da ikke renne ut av seg selv, men når jorden blir tørr skapes det vakuum som trekker ut vann fra flasken. Planten får da vann når det trengs.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 snedig!men når jeg har en orkidè da? den har jo ikke jord stakkar, bare bark og sånt..
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Orkideen klarer seg en uke uten vann. bare pass på å vanne den samme dag som du reiser. De skal helst ha vann ca 2 ganger i uken, men det går helt fint hvis du vanner når du reiser og når du kommer igjen =)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Ps: på flaskene så ikke bruk for tykt håndkle. hvis du har en vaskeklut eller noe funker dette veldig bra, bare stapp litt inni tuten og legg resten rundt og fest med et strikk =)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Fint! nå vet jeg at de kan leve uten meg tusen takk. ellers alt bra? som du skjønner blir jeg borte på ferie, drar på fredagen og kommer tilbake den 18.8. men du hadde en "kontakt" person til ikke sant?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 jepp har en til i mente =) alt bra ellers, vært hos fysio i dag og blitt gnidd på... hehe =) så nå bare venter jeg... men tror nok ikke jeg kan være så optimistisk at hun kommer før du er tilbake, er tross alt 36 dager til termin... =)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 har du bekkenløsning? vi får håpe hun drøyer det litt til ja. har du vasket klær og sånt enda da?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 jepp, bekkenløsing og skjevt bekken og hodtedysplasi og skjevt halebein og flat rygg og... noe sånt ja... =P tenkte å begynne på klesvasken i dag jeg =) såååå koselig =)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 usj, hørtes ikke noe særlig ut. men du er ikke sengeliggende? Hvis det skulle skje noe (som vi ikke håper) så må du gjerne sende en meld for det altså.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 neida, er oppe og går men har vært sykemeldt siden uke 10 eller noe da... Skal sende en melding om det skjer noe jeg =)
kaur *har født!* Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Ang orkideer.... det er nok med et eggeglass vann i uken! Den tåler nok å gå to uker uten vann. En annen måte er å ta krukka under vannkrana, og la det stå å renne av etterpå. Det er viktig at det ikke er vann i krukka.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Kaur: det med at orkideer bare skal ha et eggeglass i uken er nok bare gamle teorier. de klarer seg på det en stund, men har bedre av å få litt mer, da blir blomstene finere og de får sterkere blader. var ihvertfall det jeg lærte på gartnerskolen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå