Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Er helt utslitt nå. Mimmi er fortsatt ikke seg selv og har hovnet veldig opp i gommene. Hun er rød og irritert rundt de to jekslene som er brutt igjennom, det renner til og med blod og verk fra munnen hennes. Vi har vært til 2 forskjellige leger men de sier det ikke er noe å gjøre. må bare vente til det går over.. Synes allerede hun er blitt så tynn siden hun spiser så dårlig. Siden jekslene begynte å komme har hun ikke vært seg selv og hyler for den minste ting. Noen som har hørt om dette før? Jeg aldri hørt at tenner skal bli et så stort problem for de små :-( Timngen for dette her er så dårlig som det kan få blitt også.... Jeg var på 1.tilvenningsdag i barnhagen i dag og det gikk ikke så bra for hun gråt og hylte pga smertene. Har ikke feber nå da. Jeg håpet hun skulle glemme det litt når hun kunne leke m andre barn men det virker som det er ekstremt vondt. I dag har hun blødd rundt den ene tannen flere ganger.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Har du prøvd Dentinox? Det bedøver jo litt når det gjør vondt og hjalp her i huset:-) Paracet kan du gi om det er virkelig ille.... Skjønner at det er tøffe dager for dere nå.... Sender over en varm klem
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Dentinox hjalp veldig her, og paracet om det er for gale. Slik det høres ut for lille jenta di nå. Kanskje is kan hjelpe? Bedøver litt og får kanskje hevelsen litt ned. God bedring til snuppa di og en god klem til deg
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg har forsøkt Dentinox men det virker ikke som det hjelper. Gir paracet når hun er helt fra seg, hjelper litt. Synes det er så rart at hun blør og ha værk i gommene, det ser kjemevondt ut. Har ikke lyst til å føde når jeg vet hun trenger meg....
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Oi, det hørtes ikke særlig bra ut. Har aldri hørt om verk og blødninger pga melketenner før... Men husker jeg fikk verkebyller selv da jeg fikk tenner innimellom. Kjempevondt men lite å gjøre noe med. Dentinox virker som regel bare i 5 sekunder så det er nyttesløst. Så lenge hun har såpass vondt hadde jeg gitt paracet eller annen smetrestillende til det går over. Vet ikke hvor lenge hun har holdt på, men dette skal vel normalt sett gå over etter noen dager.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Stakkars dere =( Høres ikke normalt ut sånn som hun sliter, men noen får det vel verre enn andre... Min yngste har mye mer vondt med tennene enn broren hadde. Må nok bare vente til det går over. Stoor klem!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 GI HENNE PARACET!!!!!! Dra til en tannlege i steden.. kanskje de har mer peiling? feil tid ja, det kan man si.. . har forresten tenkt på deg de siste dagene..
Gjest Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Blør og verker hun??? det høres jo helt ekstremt ut, snuppa har aldri gjort det. Har du prøvd å ta henne med til tannpleier eller tannlege? kanskje de har noen gode råd? Uff, masse god bedring til snuppa de!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Hadde gitt hun paracet 3 ganger om dagen, når det er så ille. Så det var ikke infeksjon nå som det er verk da? Eller mente legen at det går over av seg selv?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Vet at homeopati kan ha rask og fin effekt på problemer ved tannfrembrudd. Vi har prøvd det en gang og da brøt tanna gjennom i løpet av 2 dager uten så mye vondt:-) Tror jeg ville prøvd det om ikke paracet og dentinox tar det helt.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Det er 9 dagen nå tror jeg. Hun får 4 jeksler og to hjørnetenner på en gang. Hoven alle de stedene. Om morgenen er det verk og litt blod både på pute og laken i sengen hennes. Hun griner seg igjennom hvert måltid men spiser litt siden hun er så sulten. Vi var 1 time i barnehagen i dag, vi måtte bare dra hjem etter maten for da fikk hun så vondt. Både jeg og jenta mi ser ut som noen slappe sjuklinger for tiden, er bare så vannvittig sliten nå :-/ Kanskje jeg skulle kontaktet en barnetannlege, jeg føler at Mimmi har litt mer enn normale problemer med disse tennene. Hun lukter kjempeekkelt i munnen også.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Om det lukter ekkelt så kan det jo høres ut som en betennelse. Stakkars liten, ikke rart hun har vondt da. Jeg heier på homeopati, det har rask virkning og er ufarlig!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Ta henne med til tannlegen så fort som mulig, hun sliter nok mer enn de fleste ja.. Vi har slitt mye vi også, men ikke sånn som dere.. Du trenger jo all den hvile du kan få nå også før babyen kommer.. Nei, kom dere til tannlegen.
m-mamma Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Høres nesten betent ut i og med at det lukter vondt i munnen hennes. Men jeg er ingen tannekspert da. Minstemann her har slitt veldig med tenner, men ikke så ille som henne altså. Ta kontakt med en tannlege du, det er jo de som kan tenner. Tenker på dere og føler med dere! Stor klem
Gjest Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Det skal jeg prøve! Takk for tips:-) Skal bestille en time med en gang. Det er et mareritt å få noe inn i munnen hennes nå da men... Håper inderlig de virker!!! Det hadde gjort dagene her litt enklere nå og stakkars Mimmi blir snart gal sånn som hun har vondt!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Så flott at du gjør det:-) Lykke til!!!
♥2 små gull♥ Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Barnet til en venninne av meg måtte til tannlegen for å hjelpe en tann ut. Ring og spør du, de har sikkert råd. Hun kan jo ikke fortsette å ha så vondt! Og du trenger all den energien du kan få nå til å få livet på plass.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 Skal spørre tannlegen når han kommer hjem jeg. Ang homeopati så vil jeg anbefale; http://www.familie-klinikken.no/web/index.html synes de er veldig flinke med barn der.
Iselilja Skrevet 10. august 2007 #19 Skrevet 10. august 2007 Ville absolutt tatt henne med til tannlegen. Kan høres ut som hun har fått noe som kalles pericoronitt. Ikke så vanlig hos barn, oppstår oftere under frembrudd av visdomstenner. Det er rett og slett en betennelse som oppstår i tannkjøttet rundt den frembrytende tannen. Ikke farlig, men kan være smertefullt (det vet de fleste som har hatt problemer med frembrytende visdomstenner...). Hos voksne kan det hjelpe å skylle med corsodyl, men det er nok for sterkt for små barn. Dersom allmenntilstanden er nedsatt og hun har feber, kan det være aktuelt med antibiotika. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå