Gå til innhold

Down Syndrom


Mamma 07&09

Anbefalte innlegg

Det viser seg at den lille jenta vår har down syndrom...

Noe som kom som et sjokk på oss alle sammen... Kem hadde vell trodd at ei jente på 19 år å en gutt på 23 år skulle få ei lita jente med downs?

Er ikke det noe som hender de som er godtr voksne og får barn?

Men vi har altså fått ei skjønn lita tulle å er kjempe taknemlig for den gaven vi fikk, men en litt spesiell gave fikk vi...

Men det er verdens nydligste jente..:)

 

Er det noen her inne som har barn med down syndrom eller kjenner småbarns foreldre som har barn med downs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med deres lille jente! Jeg kan tenkte meg at dette kom som et stort sjokk for dere at hun har Downs syndrom. Det er liksom ikke det man forventer. Det stemmer at sjansene for å få et barn med Downs Syndrom er små for noen som er så ung. Men det blir faktisk født flest Downs barn av unge mødre fordi det er de som føder flest barn og de har ikke tilbud om forsterdiagnostikk. Håper at dere kan finne støtte i hverandre og kan nyte den lille babyen :)

 

På Dinbaby har de et forum for funksjonshemmede barn, kanskje det er flere som har et Downs barn der?

 

http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/1065

 

Ellers fant jeg denne linken med en oversikt over støtteforeninger:

 

http://www.upsanddowns.no/

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tulla:)

Husk at det er lov til å sørge og være litt lei seg fordi dere ikke fikk det dere forventet, det er normale reaksjoner. men det går over etterhvert, og jenta deres vil garantert gi dere masse glede og gjerne i dobbel mengde!

 

Ville tatt kontakt med organisasjonen ups and downs http://www.upsanddowns.no/

Der finner dere flere med barn som har et kromosom for mye:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer masse med go'jenta di!

Jeg kjenner ei som har Down Syndrom og hun er nå ei flott, ung dame med egen leilighet, jobb og kjæreste! De fleste med DS klarer seg veldig bra, og det finnes mange støtteordninger og rettigheter.

Norsk Forbund for Utviklingshemmede er en organsisasjon som er veldig seriøs og aktiv. De arrangerer kurs, har likemannsarbeid (dvs.at foreldre hjelper foreldre på bakgrunn av de erfaringene de selv har). Du kan jo ta en titt på www.nfunorge.org. Der finner du mye informasjon. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en nydelig liten prinsesse! :-) Jeg har alltid blitt fascinert av barn med Downs syndrom, og hvilken livsglede de viser! De gleder seg over små ting i livet, som mange andre ikke er like flinke til... og de har mange ressurser, er villige til å lære, og kan få til og mestre det meste, om de bare får lov...og kanskje litt ekstra tid til å prøve :-)

 

Denne tulla vil nok gi dere masse glede i tiden som kommer! Nyt tiden og kos dere med vesla! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...