Gå til innhold

Hva synes dere om at en 5-åring har egen mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tante til en 5 år gammel jente, som i sommer hadde fått egen mobil av pappaen sin.. Foreldrene hennes er ikke sammen... Moren syns det var veldig tidlig, noe både jeg og min samboer synes, men hun følte at hun ikke kunne ta fra henne mobilen når hun først hadde fått den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns IKKE noe om det i det hele tatt..

ang det å ta den fra henne er jeg ikke helt sikker på..hun har jo allerede fått den...vanskelig det..

Skrevet

Jeg synes det er aaaaaaaaltfor tidligt.

Hva skal en på 5år med mobil?

Skrevet

Jeg mener egentlig også at det er alt for tidlig.

Men hvis foreldrene ikke er sammen, er det kanskje fint for faren å kunne ringe rett til datteren? Moren kan jo legge føringer på hvordan telefonen skal brukes.

Når det er sagt, er jo det å kjøpe mobil noe man burde gjøre i fellesskap, ikke noe som en forelder bare gjør.

Skrevet

Nå kjenner jeg jo ikke det paret som det dreier seg om, men det første jeg tenkte var en pappa som prøver å kjøpe seg stemmer hos dattera...

Skrevet

En 5-åring bør ikke bli "fjernstyrt" av en mobil. Hun burde følges opp "manuellt". Jeg hadde kanskje sagt at mobilen kan hun ha hos pappa. Hos mamma er den slått av hele tiden. Men vet jo ikke, ettersom jeg ikke er i situasjonen.....

Skrevet

Det synes jeg er helt i orden og ikke angår noen andre enn foreldrene. Man bør selvsagt ta forholdsregler for å unngå at ungene kommuniserer med hvem og hva det skal være.

Men moren høres i overkant tafatt ut dersom hun ikke synes hun kan sette regler for sin egen unge når det er hun som har omsorgen for henne. Unger er fint i stand til å forstå at en regel som gjelder ett sted ikke nødvendigvis gjelder et annet.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til hele historien da...

Men moren visste ikke at datteren fikk mobilen før etter at hun var kommet hjem fra ferie hos pappaen...

Hva moren har gjort, vet eg heller ikkje... Moren bare spurte oss om hva vi syntes, og vi syntes jo det var alt for tidlig..

Skrevet

der følte jeg meg litt truffet ja...min datter har mobil, ho er 6 år.

men jeg og mannen min var enig i det da, og det er kun for moro skyld,ho har kontantkort

var moro med en gang, men nå bare ligger den der.

ho tar bilder da, det er det eneste ho kan, men der er ho flink da.

men sånn ellers, så synes jeg ikke noe om det, hvis det er for å ha kontroll, og ikke gidde å vite hvor de er hen,men bare ringe til de, når de må hjem feks...

Skrevet

Da synes jeg foreldrene bør jobbe mer med sitt samarbeid. Ikke fordi det er så ille å ha mobil, men fordi det jevnt over neppe er hyggelig for ungen å sense at mamma blir sur på pappa og omvendt, og det kan føre til at hun føler hun må holde hemmelig for den andre forelderen hva den hun har vært hos sier/gjør osv. av frykt for konflikt.

Skrevet

Helt okei med mobil, så lenge bruken er under kontroll, og ungen lærer mobilvett. Min på 5 har hatt "egen mobil" i et år. Dvs, jeg har et ekstra kontantkort, og en gammel mobil som han har hatt med seg på turer og ferie når jeg ikke har vært med. Aner ikke om pappan vet om det, og det intresserer meg midt i brunøyet, han har ingenting med vårt daglige liv å gjøre. Nå er mobilen mer i bruk, den er med til døgnmamman når jeg er på jobb, slik kan jeg ringe direkte til han. På to mnd nå holder fortsat 50-lappen jeg fyllte på i juni, så noen stor utgift er det heller ikke. Men mest for morro, om det er noe viktig ringer jeg jo den voksne han er sammen med. Og mobilen ligger for det meste for seg selv, så noen avhengighet er det iallfall ikke snakk om. :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...