Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Min sønn blei sendt til synssjekk da han var 3 år. Barnehagen hadde da merka at han lukka det eine øye når han skulle se i bøker o.l. Resultatet var grusomt for oss foreldre. Han hadde ekstremt dårlig syn på begge auger. Idag, han er blitt 6 år nå, har han minus 7,25 på det eine øye og minus 4,75 på det andre. Han skal gå med lapp over det "beste" auge, i 4 timer daglig, for å trene opp det andre... Ikkje så lett å motivere han til dette, han har og AD/HD... Noen i min situasjon? Kva gjør dere for å motivere? 4 timer?
Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 hva med å prøve å samle klistremerker? at for hver dag han er flink å bruke lapp så får han et klistremerke og når han har så så mange klistremerker så gjøre dere noe han har lyst til, drar å bader i basseng eller no slikt noe? men det funker kanskje ikke når han har ad/hd?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Høres ut som sønnen min det;-). Null problemer her. Igår kom han hjem fra skolen så lykkelig for de andre i klassen mente han hadde så fine briller:-)
Smurfinee Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Hei du Søsteren min brukte også lapp på det ene øye,men det var pga skjeling..Hun fikk lapper med forskjellige farger og figurer,og da gikk hun med dem og etter hvert ble øynene hennes helt fine:) Så kanskje det er verdt å prøve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå