Gå til innhold

Lapp på øye!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn blei sendt til synssjekk da han var 3 år. Barnehagen hadde da merka at han lukka det eine øye når han skulle se i bøker o.l. Resultatet var grusomt for oss foreldre. Han hadde ekstremt dårlig syn på begge auger. Idag, han er blitt 6 år nå, har han minus 7,25 på det eine øye og minus 4,75 på det andre.

 

Han skal gå med lapp over det "beste" auge, i 4 timer daglig, for å trene opp det andre... Ikkje så lett å motivere han til dette, han har og AD/HD...

 

Noen i min situasjon? Kva gjør dere for å motivere? 4 timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å prøve å samle klistremerker?

at for hver dag han er flink å bruke lapp så får han et klistremerke og når han har så så mange klistremerker så gjøre dere noe han har lyst til, drar å bader i basseng eller no slikt noe?

 

men det funker kanskje ikke når han har ad/hd?

 

 

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Høres ut som sønnen min det;-). Null problemer her. Igår kom han hjem fra skolen så lykkelig for de andre i klassen mente han hadde så fine briller:-)

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Hei du

Søsteren min brukte også lapp på det ene øye,men det var pga skjeling..Hun fikk lapper med forskjellige farger og figurer,og da gikk hun med dem og etter hvert ble øynene hennes helt fine:)

Så kanskje det er verdt å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...