Gå til innhold

Vi blir alene i julen ............................:O(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne julen skulle vi värt sammen med svigers (har slik annnen hvert år opplegg) , men nå har svigers bestemt seg for at de vi väre sammen med broren til mannen min og hans familie (de har endelig fått barn - adoptert da de har prövd i mange år )

- PS Det er helt utelukket av vi skal väre sammen med de alle - lang historie, men det lar seg ikke gjöre !

Mine foreldre skal til stavanger å feire med min bror og familie.- de får fullt hus for de feirer og med kona sin familie - som da og flyr inn fra östlandet !

Blir rart å sitte alene vi tre på julaften, men kanskje det er minnerikt det og ? !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også være alene på juleaften =) Men det er etter eget ønske da. Og jeg gleder meg masse jeg, bare jeg og barna - og faren deres som stikker innom til middag og gaveåpning. Mer ro til barna, og ikke så mye stress til meg.

Tidligere var det hit alle kom, men jeg synes ikke det var så trivellig, at jeg ville heller lage min egen tradisjon =)

Skrevet

Du skriver barna så da er det vel flere ?

Her blir vi mannen min meg og datteren vår på 3 1/2 år

Skrevet

vi er nå alene hver jul, ikke no problem det vel?

Skrevet

Ja, har tre barn jeg. To store og en liten - så det er jo mye selskap, stas og kos med dem da. Har to tette, så har ikke så mange juleopplevelser med ett barn, men har siden starten ønsket at vi fikk være alene på juleaften.

Men helt klart... det er jo koseligere for barna å treffe andre barn da, å ha noen å leke med osv.

Jeg er sikker på at det kommer til å gå fint =) Nå vet du det jo såpass tidlig, og kan planlegge en riktig kosejul for familien din =)

Skrevet

Du er og mamma til flerer antar jeg utifra nicket ditt mamma til j&j - jeg er bare redd det blir kjedelig for lille jenta vår !

Skrevet

Jeg skal ikke si at jeg ikke forstår deg, for det gjør jeg altså. Jeg liker best å skape mine egne tradisjoner, og være med min lille familie. (Eller kanskje store.. )

Men dette handler jo ofte om hva vi er vant til. Synes dere det er kos å være mange på juleaften, skjønner jeg at du kan synes det blir stusselig å være bare dere.

Lykke til i alle fall =)

Skrevet

Skjønner deg godt Nussepus. Er redd vi også blir alene. Men dette året skal vi feire hjemme hos oss. Det er noe jeg har lengtet etter lenge å stelle i stand julefeiring hjemme. Tidligere har vi ikke kunnet det, da vi har hatt for liten plass. Men forrige året flyttet vi og trodde vi skulle få feire jul hjemme, med familie som kom hit. Men alle var uvillige til det(litt sur for det fortsatt)

Så dette året skal vi feire jul her punkum. Håper det komm litt familie i hvert fall. Vil ikke være alene vi fire bare. Men det går nok bra for dere og for oss også, hvis det blir sån. Er bare vant å være mange på jul.

Men dere har jo god tid på dere å planlegge jul da så dere får det sikkert veldigt koselig. Du kan jo kjøpe en julefilm dere tre kan kose dere med

Skrevet

Prøv å se litt postitiv på det da. Dere får en egen intimt julefeiring igår. Ikke noe mas og kjas med slekninger. Dere få ta alt i deres tempo, får mer tid til hverandre osv....Dere komme helt sikkert til å få det kjempe koselig fordet. Vi har vært alene i jula par ganger vi og. Og selvfølgelig er det koselig med huset fult, men det blir også masse mas og stress. Så vi syns jula alene med bare oss er like fint.

Skrevet

Her er vi "alene" hver julaften, for det er etterhvert vanskelig å få mine gamle foreldre hit på vinterstid.

Det er regelrett deilig å få være hjemme i fred og ro en sånn kveld.

Skrevet

jeg og croft skal være alene på juulaften helt eget valg, skal ha koslig lille julaften med mammalukas og lukas og drar til familie i drammen 1. dag og i telemark 2. og 3 dag :) så stas, gleder meg som en unge til å lage egne tradisjoner for meg og croft :D:D:D:D

Skrevet

Jeg har ikke MAS av slekninger .. vi feire enten m mam og pap min eller svigers - så det er jo bare besteforeldre som vi da mangler på julaften - men jeg synes det er litt sårt jeg da :o(

Jul har vi feiret hjemme hos oss med ett sett besteforeldre siden vi fikk dattern !

Skrevet

vi har heller ikke masse, laras familie på farsiden er i thailand og her er det bare min mor og min far og smaboer + mine besteforeldre. vi har tidligere feiret med mamma og mine besteforeldre eller min pappa og hans familie. men jeg er ikke så glad i de tradisjonene de har, mamma & co er too much og pappa & co sitter i olabukse og ser på tv.. så derfor har jeg valgt å lage vår egen jul fra i år, og gleder meg stort til det. har mange fine planer og skal lage tradisjoner vi kan leve med og innlemme andre familie medlemmer i om det skulle bli sånn en dag :))

masse lykke til, hvis du prøver å fokusere på det positive så vil det nok bli stas skal du se :))

Skrevet

planlegg godt, jeg har planlagt laaang formiddag i pysj og god frokost, og så skal vi faktisk ut en tur å leke i skogen i forhåpentligvis snø ;) så hjem å forberedde deilig middag og kanskje tom lage noen ferske pepperkaker som vi kan ha til kvelden. så etter at julen er ringt inn så skal vi spise middag og kose oss, så åpne pakker og se litt tegneserier og sånn på tv. og når snupp har lagt seg skal jeg tenne masse lys skjenke meg ett eller flere glass vin og nyte julefreden :)

dette er en liten skisse av ønske julaften min, men kanskje du får noen tips :))

Skrevet

Vi hadde julen i forfjor alene og det var DEILIG!

Mann, kone og barn. Ikke kjedekig i det heletatt! Hva skulle være kjedelig med julen? Tok alt i vårt tempo: julefrokost, tegnefilmer, askepott, lagde pinnekjøtt og åt pinnekjøtt. Gavene...

Helt topp!

Skrevet

Ah, bare vent du! det er bare heeeeerlig å være sammen, BARE familien sånn :0)

Vi har det veldig ulikt fra år til år. Er dødskoselig å ha slekt eller venner å feire sammen med, men det er kjempegodt å ha bare barna våre, samt oss to voksne, å ta hensyn til. For ikke å snakke om den ultra-romantiske julekvelden for bare oss to store, når alle forventningsfulle og lykkeilge små har lagt seg;0)

Skrevet

Ikke koselig å sitte alene juleaften,hvis en selv ikke ønsker det,men det kan bli koselig hvis dere bare går inn for det.

Har selv feiret et par jul med bare min kjære og min mor,ikke så mange å skryte av det heller og helt uten barn,men vi har lagt det opp deretter og fått det koselig.Må si at jeg ikke så så veldig lyst på julekvelden,den første gangen.Håper at du kan gjøre det.

Som du sier selv,det kan bli en minnerik og fin julekveld,selv om det er bare dere tre.Hvor gammelt er barnet ditt da?

Kanskje dere kjenner noen andre som blir sittende alene denne dagen,slik at dere kan gå sammen med dem?

Håper at du får en fin julekveld og at du etterhvert gleder deg til den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...