Gå til innhold

Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge syns dere man burde være sammen før man begynner å prøve?

Mange her har jo vært samboere i mange år mens andre har vært kjærester bare i noen mnd før de blir gravide. Hva syns dere er "riktig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har vi vært sammen i litt over ett år og samboere nesten hele denne perioden=) Men i mitt tifellet har vi kjent hverandre lenge før vi ble sammen, og er veldig trygge på hverandre og har et godt forhold=) På grunnlag av dette ønsker vi¨å bli tre snart, og starter dermed prøvingen i september=) Gleder oss begge to=)

Skrevet

Det viktigste er at det er riktig for paret, mener jeg.

Skrevet

er vel ikke no fasitsvar på det... det viktigste er at begge har lyst da! og at man er sikker på hverandre i forholdet! er jo mye som forandrer seg i forholdet i hele prosessen med å få barn!

for meg og samboeren min er det viktig å oppleve litt sammen som et par først før vi får barn.. blir jo ikke mye tid til bare hverandre etter babyen kommer..

hvis alt klaffer med prøvingen så har vi vært sammen i 2 1/2 år når babyen kommer... syns det er passe for oss, men er jo veldig individuellt.. kommer vel litt ann på hvor gamle man er også..

Skrevet

Jeg synes at hvis man planlegger å bli gravid så må man jo ha tenkt en del på forhånd om man ønsker dette og man er jo to som er enige. Så da mener jeg at det ikke er så veldig viktig ang. lengden på forholdet før man prøver å bli gravid.

Men derimot så tror jeg at de som har vært sammen i over 10 år før de tenker i det hele tatt å få barn, kanskje kan få litt problemer med at de har vært kun 2 i så lang tid at det blir en VELDIG overgang å bli 3. MEN dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle!!

Skrevet

Hei!

Jeg har sett eksempler på samlivsbrudd hos par som har vært sammen i mange år før ungen kom, og jeg har sett forhold som har fungert selv om foreldrene ble sammen etter hun ble gravid:) Det er så forskjellig.

For min del kunne vi fått baby nå, hvis vi bare skulle planlagt det etter forholdet vårt:) Vi har vært sammen i 2,5 år.

Skrevet

Vi har holdt sammen i over 7 år nå, har ønsket oss barn, men i og med vi ble sammen i ung alder har ikke omstendighetene vært rett før nå.

Mener det er viktigst at man trives godt sammen og vet man kan gå gjennom både motgang og medgang, uten å " miste " gløden for hverandre. Ellers spiller det ingen rolle hvor lenge en har hvert sammen. Så lenge barnet er ønsket, og man er trygg på at man kan gi det et liv det fortjener;)

Gleder meg selv tilå prøve snart:) tiden er ine om et par måneder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...