Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Hvordan gikk det med syingen din? Var inne og leste på tettinntil.com, men jeg skjønte ikke bæret av sy instruksjonene der jeg, hehe... Kanskje du kan forklare det bedre dersom du fikk det til?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 aaah ja det stemmer det, skulle jo legge inn bilde vent 5 min så skal jeg gjøre det hehe..
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Venter jeg, men tror mini våkner snart så kan være jeg ikke får sett på det igjen før i kveld :-)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 sånn laget en pappa variant og en mamma variant hehe min kjære nektet rett og slett å bære snuppa rundt i rosa blomstrete mt hehe.. Sydde den blomstrete først og den ble litt liten til min etåring så pappa varianten ble litt større og jeg lagde den i en litt annen form også.. Mest fornøyd med den egentlig http://www.dinbaby.com/content/view/thumbnail/433088/offset/16 Først klippet jeg ut 2 remser som var 2.5 m lange og 1 som var 1.5 m lang (den siste kommer litt ann på hvor bred man er rundt midjen).De skal være 22 cm brede. Disse brettet jeg på midten med vranga ut. Så klippet jeg 2 remser vatt som var 50 cm lange (til skulderstroppene) og en som var 1 m lang (til midjestroppen). Skulderstroppene syr jeg slik: Du tar en av de lange remsene og bretter på midten slik at den blir ca 11 cm bred (ha vranga ut) så legger du en remse med vatt i den ene enden av stroppen mens du syr sånn at vatten blir festet på den ene kortsiden og ene langsiden, så syr du resten av stroppen men du lar den ene kortsiden være åpen sånn at du får vrengt stroppen. Når stroppen er vrengt tar du den enden hvor det er vatt og syr en søm på midten (jeg sydde 4 sømmer sånn at det blir 4 små polstrede pølser på en måte) midjestroppen: midjestrommen syr jeg på samme måte som skulderstroppen, bare at her legger jeg vatten sånn ca på midten av stroppen sånn at det blir rundt 25 cm stoff på hver side. Her syr du ingen søm på midten etter at du har vrengt den fordi denne skal festes i selve mt`n. Selve mt`n lager jeg slik: Jeg klipper ut 2 stykker tøy, pappa varianten jeg laget er 55 cm lang, 47 cm bred øverst, 42 cm bred nederst og 35 cm på det smaleste på midten. Så klippet jeg ut vatt som dekker ca halvparten av mt`n fra rundt midten og oppover. Når du skal begynne å sy så legger du de to tøystykkene med vranga ut mot hverandre også legger du vatten oppå den ene siden, så fester du med nåler før du syr. (lønner seg å legge vatten ned mot symaskinen of stoffet opp når du syr) I hvert hjørne på toppen lar du det være igjen to hull hvor du kan stikke inn skulderstroppene senere. Du syr rundt hele men lar det være igjen en åpning på bunnen sånn at du kan vrenge den. Når den er vrengt så stikker du stroppene inn i hullene sine (den enden med vatt i) stikk ca 5 cm inn også syr du en liten firkant for å feste stroppene skikkelig.. Så har du igjen å feste midjestroppen den er rimelig grei, bare å legge den på stoffstykkene og sy et par-tre sømmer på den. Hvis du vil så kan du også sy på en sovehette eller en lomme. Sovehetten laget jeg enkelt av to tøystykker og litt pene bånd. Regner med at du ser hvordan jeg gjorde det utfra bildet Hehe håper du skjønner litt hva jeg mente her da,, var ikke så enkelt å forklare som jeg hadde tenkt meg
Gjest Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Åååå... Du er en knupp Mami!!!!! Tusen takk!!!! :-) Nå skjønte jeg helt hvordan jeg skulle gjøre det bortsett fra akkurat det med å sy på midjestroppen. Hor skal den legges på stoffstykkene og hvor skal det syes en 2-3 sømmer? De du hadde laget var jo kjempefine! :-) Kan ikke skjønne at pappaen ikke ville gå med den søte rosa din? Hehe... Får jeg spørre om hvor mye du betalte for stoff og hvilket type stoff du har brukt?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Du legger midjestroppen helt nederst på hovedstykke med tøy så syr du den fast med 2-3 verikale sømmer skjønte du det nå? Heheh ja snodig det gitt, han hade jo vært såååå søt med rosa mt hehehehe Jeg brukte litt over 500 på stoff og pyntebånd o.l., men da kjøpte jeg ganske masse stoff, lagde nytt trekk til min gamle dukkevogn o.l. også, pluss at jeg har mer stoff igjen.. Den pappavarianten sydde jeg av en gardin jeg hadde liggende og lomma på en gammel olabukse Det er vel litt tykt bomullsstoff tror jeg, må være litt slitesterkt stoff, hvertfall i stroppene Sjekk ut stoffogstil.no de har skikkelig masse fint og er stort sett billigere enn andre butikker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå