Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Var i lekepark med lilleanonym og måtte ta meg selv i å ikke gå bort til en familie på fire som satt og spiste pizza OG pølser (alle hadde pølse i brød på en tallerken og pizzaen på serviett ved siden av, så ja jeg er sikker på at alle åt dobbelt opp). Maten var ikke det verste, alle kan jo spise usunt en og annen gang, men barna skremte meg! Den feiteste tolvåringen i verden som gaflet i seg pizza så fort det gikk mens han plagde lillesøstra si som var mye yngre og minst like overvektig. Foreldrene trengte vel å feite opp barna slik at de selv så mindre overvektige ut. Mora si mage stakk ut under t-skjorta som var alt for liten, og faren gikk i joggebukser (kunne vel ikke finne noe annet. tviler på at han jogger i hvertfall..) som presenterte ett av de mest traumatiserende rørleggersprekkene jeg noen gang har vært så uheldig å bli utsatt for. Hvis du er feit: 1. Ikke VÅG å gjøre det samme med barna dine! De fortjener bedre. 2. Kle på deg for helvete! Vi andre blir periodisk blindet av ultra hvite og hårete mager, sideflask som stikker ut under topper og over bukser. NEI, du ser IKKE tynnere ut dersom du bare får skvist deg nedi noe som er tretten str for lite!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Og du sliter kanskje med høyt blodtrykk;-)
Happy Ignorant Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Dette er trist, det er rett og slett barnemishandling!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Det blir nå uansett ikke bedre for de det gjelder når man får sånne innlegg slengt i fleisen!
loppefjert Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Så det hadde vært greit å sitte sånn å spise samme maten om disse menneskene hadde vært tynne/slanke??
Happy Ignorant Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Alle foreldre har ansvar for å sørge for at ungene har det best mulig... tynn eller feit, de fleste bør tenke litt på hva de spiser.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Det er jeg helt enig i Loiz, men ikke at vi her inne bør blande oss inn i hva vilt fremmede spiser..
Happy Ignorant Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Eksemplet over her er grotesk, men dessverre ikke enestående. Fedme blandt barn og unge er et voksende problem i hele den vestlige verden, men jeg tror de som er oppdratt av overspisere uten tanke for måtehold eller sunt kosthold over hodet, helt klart sliter mest!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 hehe, typen møtte en gammel venn av meg som jeg ikke lenger fordrar, han er feit og dama hans er også feit og da mener jeg STOOOOOR! Han fortalte typen at dama hans hadde født hans første barn EN MÅNED før tida og barnet veide nesten 4600 gram. Husker ikke helt hva typen sa ordrett men det var noe sånt som: Oj, for en kraftig plugg dere har fått eller nor sånt og han ekle fyren sa bare: ja.....jo... Der spiser ikke så sunt de heller og hun har et barn fra før av som heller ikke er så tynn og da tenker jeg med meg selv, enten så ligger det i genene at barnet hennes også er så feit eller så er det hva hun forer han med. Men det barnet er dømt til å bli feit, stakkar!! I stede for å stadig reise på mac donalds eller peppes og bestille pizza, hvorfor ikke gi unga fisk og grønnsaker?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Hadde du virkelig gått bort til totalt ukjente mennesker å holdt moralpraten om sunne matvaner.....................? "risterpåhodeavfrekkefolksomalltidskalstikkenesasiisakerdeikkeharnoemed"
Gjest Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Hva vet vi om de evt feiret en annledning. Jeg fatter bare ikkehvordan folk kan henge seg opp i slikt. Kan tenke mitt jeg også når jeg går rundt og feite og tynne, osv osv............ men at jeg la det gå inn på meg slik at det blir et problem,........................... not....................
Gjest ->>- Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Verken pizza eller pølser i brød behøver være eksepsjonelt usunt. Ikke høres det for mye ut for en tolvåring eller voksne å spise en pølse og en bit pizza til middag heller. At barna er overvektige er selvsagt synd for dem og noe foreldre og helsevesen bør ta tak i. Men det angår da ikke deg på en flekk. Det ville være helt usannsynlig frekt å vandre bort til en fremmed familie for å fortelle dem i at de burde skamme seg over kostholdet sitt, og om du attpåtil hadde gjort det i barnas påhør ville det være også en ufyselig upedagogisk handling og medvirke til å gi ungene dårlig selvbilde og flere kroppsissues enn de antagelig allerede har. Forøvrig bør vel alle unngå å gi ungene sine usunt kosthold, ikke bare overvektige? Og ditt punkt to i tiraden får deg vel egentlig bare til å fremstå som umoden og usikker på deg selv - "iiik for en plage å se mennesker i det offentlige rom som ikke ser ut som du selv ville valgt," liksom.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Kjære HI Vennligst ta på deg en maske når du er i det offentlige rom, du er så svinstygg. Får vondt i øynene når vi ser på deg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Folkens, dette er kranglesiden! Hadde det vært lagt ut på skravle, hadde det vært lov å bli sjokkert, men ikke på krangle.... Skjønner godt at HI tenkte sitt jeg!
Gjest ->>- Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Ja, dette er krangle. Hva synes du det ser ut som vi gjør? Står forøvrig inne for hvert ord jeg sa uten å være det minste sjokkert over HI. Det har for lengst sluttet å sjokkere meg at verden er full av usympatiske busybodies.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 jeg føler ingen sympati for folk som kan for det selv at de ser ut som vandrende folk med 100kilos flesk på slep!det er helt ufyselig....husker hvor jævli jeg følte meg når jeg hadde mye vann i kroppen rett før fødsel! men det er borte nå=P er ikke så vanskelig å trene å spise sunt for å holde kroppen fin og slank
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 skjønner godt at du aldri har vært overvejtig anonym 20.12. å være overvektig å gå ned i vekt er værre enn å slutte å røyke. Jeg er selv kraftig overvektig, og har klart å stumpe røyken, men kiloene mine sitter her enda. la meg spørre HI om en ting. om de samme folkene hadde sittet å spist salat, hadde det da gjort noen forskjell? du hadde nok vemmet deg like mye. merker at mange med fordommer mot overvejtige tenker at vi skal ikke spise i det hele tatt, og trener vi, ja da ser vi bare teite ut. Rart vi boykotter treningsstudioene? Hva sier du om mitt liv da? tjukk mor, normal far, og sønnen min, han er ei flis. helsestasjonen lurer jo på om han får mat hjemme! (og joda, han spiser som bare det) Det må jo være noe riv ruskende galt med oss! nei godt vi er forskjellige. Man burde passe på kostholdet sitt, men det gjelder like mye for alle. usunne dager må vi alle få ha uten å bli ugleglodd. tynne og tykke :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 og det heter såklart overveKtig... ikke overvejtig :-p
Gjest Skrevet 8. august 2007 #21 Skrevet 8. august 2007 Personlig får jeg bare fnatt av veldig tykke barn. Om foreldrene er tykke er om ikke irrelevant, så uinteressant. Hva man gjør for barnet sitt er viktigst. Kan ikke si at det er så deilig å se veldig overvektige mennesker gå med for små klær, men det samme gjelder for tynne og vanlige mennesker. Alle ser ekle ut med rørleggersprekk!
Sjefsmegga Skrevet 8. august 2007 #22 Skrevet 8. august 2007 Jeg reagerer nok selv når jeg ser familier der både de voksne og barna er kraftig overvektige..tenker som så at de nok burde ha had kostveiledning hele familien...i hvertfall for barnas del. Mye fedme skyldes feil kost og for lite aktivitet, er man arvelig disponert skal man være ekstra på passelig. Noen tilfeller kan jo skyldes stoffskifte sykdommer, men ikke alle...og det skal vist kunne holdes i sjakk med medisiner vist nok.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. august 2007 #23 Skrevet 8. august 2007 Haha, er sjelden inne på denne siden, trykte feil i dag. mÅ BARE si jeg er SÅ ENIG MED DEG HI :-D
Gjest Skrevet 8. august 2007 #24 Skrevet 8. august 2007 Håper du ikke har den holdningen til andre mennesker når du møter på jobb i helsevesenet...............
Gjest Skrevet 8. august 2007 #25 Skrevet 8. august 2007 Jeg må si at jeg synes det er fryktelig trist når svært overvektige foreldre driver å oppfostrer svært overvektige barn. Det har virkelig noe å si med kostholdet. Såklart alle kan få kose seg en gang i blant. Men er familien svært overvektig, som de ifølge HI var... Så var nok pizza og pølser ganske så dagligkost i den familien. Men det betyr ikke at man har noen rett til å snakke til vedkommende om vekten deres.... Selv hvor trist det er å se personer forfalle slik, og utsette kroppen sin og ikke minst barna for slik skade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå