Gå til innhold

noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det arvelig å få store barn?? hvis mor og far var store ved fødsel eller motsatt er det vanlig at babyen følger det?? har vel en sammenheng med kosthold også kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter det litt opp igjen jeg;)

Skrevet

Åja... Går i slekta det der. Eg venter ein stor baby, så stor at dei sende meg til glukosebelasningstest. Den var fin, og da spørte legen korleis det var i slekta. Min mann var 4 kg, begge mine brødre 4 kg meg og mine søstre låg rundt 3,5 kg. Fått to barn, og min sønn var 4 kg, mi datter 3,5 kg.

Men, begge mine søstre har fått små unger. 2,5 - 3 kg. Men så er fedrene der små tynne menn, som sikkert var små babyer og?!?

Arv og miljø spiller nok inn her, og ingenting som er bedre enn ein stor baby. Så lenge den ikkje er for stor da...

Kvifor spør du egentlig?

Skrevet

fordi jeg var veldig liten når jg ble født.. kom riktignok tre uker før, men veide 2700 g 47 cm og sambo var 50 lang og 3600 g så lurte litt på hvor stor ungen vår vil bli.. men det er vanskelig å si uansett:)

mine søsken var også ganske små.. spiller jo ingen rolle egentlig, men litt spennende synes jeg da:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Kostholdet under svangerskapet har innvirkning på størrelsen på ungen. De vokser godt på sukker ;)

Utover det så har det vistnok også noe å si med størrelsen på foreldrene. Jeg veide 4,5 kilo, min mann 3,5 kilo.

Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å få en unge på ca 5 kilo. Vet ikke hvorfor har ikke fått noe indikasjon på det. Men når jeg ser på magen så ser ungen så stor ut, det er liksom så langt opp til rumpa. Og jeg ligger over det skraverte på målene...

Skrevet

jeg ligger vel akkurat på den streken på målene jeg, men vanskelig å si,.. mangen er jo stor, men føler meg ikke så tung, men har gått opp 13 kg.. termin om 5 dager så er kanskje en plugg jeg bærer på..hihi:)

Skrevet

Vet ikke helt, men det er jo logisk at det er noen gener ute og går...Selvfølgelig vil kosthold også spille inn, men typiske "kostholdsbabyer" er ofte ikke så veldig lange, men veldig tjukke ;) Har ei venninne som fikk en gutt på nesten 5 kg, men han var samtidig veldig lang og rett og slett bare stor i kroppen. Legene mente i hvertfall at han bare var stor, og at det ikke hadde noen sammenheng med dårlig kosthold i svangerskapet.

Selv er jeg veldig spent på størrelsen på junior. Både jeg og pappa'n er høye og store, og har bare store mennesker i den nærmeste familien på begge sider. Jeg og søsknenen mine var store babyer, mens sambo var mer på snittet...Magen min er imidlertid HELT på streken, og legen min kan ikke se noen tegn til at junior skal være veldig diger i hvertfall. Jaja, finner det vel ut om noen uker ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...