Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 ....Jeg tenker som så, som også jeg ble oppdratt, at så lenge barna bor hjemme så er det foreldrene som bestemmer. Selv om de er 18 år (og til en viss grad så klart)... Jeg var selv første gang alene i syden da jeg var 19 år (med kjæresten min og et vennepar). Mine foreldre var ganske strenge husker jeg, med alt mulig rart.. Og når jeg ser tilbake på mine turer til syden, mest de som var fra jeg var 21 år og noen år fremover, så tror jeg defintivt jeg kommer til å være mer skeptisk til det når min lille snupp vil ut på tur.. ) Poenget mitt var egenlitg bare at det virker som om mange tenker at "når man er 18 så kan man gjøre hva man vil" Det tror jeg ikke vi kommer til å praktisere så lenge barna fortsatt bor hjemme hos oss... Det var min mening om det hele )
prekæs Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Er vel noe enig. En 18 åring som bor hjemme og får finansiert skolegang, lommepenger osv, ville nok blitt flirt litt av hvis han ba meg bla opp penger til sydentur, fordi han var myndig og bestemte sjøl:)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Jeg er fullstendig enig med deg Jeg ser bare på noen venner av meg og deres venner jeg,, de er helt vanlige ungdommer men hadde en av de vært datteren min så hadde jeg rett og slett skammet meg... Virker som om folk tenker mest på voldtekter o.l. men jeg tenker faktisk mest på hvor pinlig jeg hade syntes det var å ha en unge ravende rundt drita i et annet land, pule på alt og alle, og bare være helt gale.. En kjønnssykdom kan faktisk ødelegge livet til en person, hvis jeg hadde latt datteren min dra på en sånn sydentur og hun hade kommet hjem med klamydia og blitt steril, ja da hadde jeg hatet meg selv for resten av livet..
prekæs Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Ikke sant. Det er nok enklere å drikke for mye og gjøre ting man angrer på senere som ung. Har vært mye ute å reist, som ung gjerne til steder som Magaluf etc. Helt klart mange som burde vært der med verge. Synes du er fornuftig, jeg:)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Helt enig. Har selv en 19-åring boende hjemme og vi har alltid hatt et åpent forhold, med gjensidig respekt. Så hun ringer hjem og "spør" om det er greit for meg at hun overnatter borte om ikke det har vært en avtale på forhånd. Ikke for egentlig å spørre som hun sier selv, men fordi hun synes det er naturlig å snakke sammen om det og høre om det passer inn med resten av familien. Høres kanskje strengt ut, men hun synes det er helt topp selv:-) Og jeg nekter henne det så og si aldri heller;-)) Hadde henne med til Hellas i sommer med en hel gjeng, og hun gikk ut og festet med de andre unge, men kom alltid innom og "meldte" sin ankomt om klokka så var fem på morgenen;-) Og aldri har hun kommet hjem kanondritings eller kommet opp i bråk og trøbbel...heldigvis:-)
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 8. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2007 Nettopp! Det er det jeg mener er fornuftig! )
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 8. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2007 *sukk* Magalluf!!! ) Jeg var der i 96,97,98,99 og 01 ) hehehe...mimre mimre!!
Mamma2OO5 Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Jeg var i syden som 16/17 åring og det gikk helt fint. Det var mye drikking, men likevel så uskyldig i forhold til hvordan det er nå. Tidene har forandret seg! Jeg ville ikke latt mine barn gjøre det samme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå