Gå til innhold

Åssen lager du pannekaker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nemlig lage det nå...

Blir den du lager god? så kom med oppskriften...

Foressten har melk som har gått ut i dato 6 aug.. men den er uåpnet.. går det bra mon tro...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er neppe til hjelp, ettersom jeg er den verste kokken/bakeren noensinne. Sverger til 1-2-3 ;) Men, du finner gode oppskrifter på vg.no eller på matprat.no

Skrevet

Melken er sikkert helt fin. Visste du at det faktisk er siste salgsdato som står på melka?

Jeg hiver i 5 egg 1/2 dl sukker, melk og hvetemel til det blir passe tykt. Litt olje og 1/2 ts salt.

Skrevet

Bruker Toro pannekakemix jeg....så blander bare i vann...

Skrevet

He he....det gjør jeg og.

Men jeg har også litt problem med stekingen. På hvor sterk varme skal man steke pannekake?

Skrevet

Den oppskriften jeg har er det mange som liker..

4egg

4dl mel

7-8dl melk

50 g margarin (smelt)

1/2 tsk salt

1 tsk vaniljesukker

blande alllt sammen til en fin jemn smet,

knappt 1 dl smet i stekkepanna,

Disse er ikke såne tykke amrikanske pannekaker uten svenske tynne pannerkaker,

Skrevet

"hmmmmm" mange pannekaker får du av dette....

????

Skrevet

Hmmmmmm sin oppskrift høres god og grei ut. Og så vidt jeg vet er "sme"t på svensk det samme som "røre" på norsk... Jeg for min del bruker aldri oppskrift verken til vafler eller pannekaker, men det er en annen sak.

Panna skal være ganske varm, egentlig, i alle fall til tynne pannekaker. Har du sånn panne med slippbelegg, så trenger du ikke å smøre panna. Jeg synes 1 dl røre pr panne høres litt mye ut, men prøv deg fram. Bare hell røre midt i panna og løft opp, vri og vend på panna og la røra renne ut til kantene, helt til det ikke er mer som renner, liksom. Merkelig forklart, men kanskje du forsto.......

Skrevet

vet ikke riktigt, før jeg dubblar den oppskriften, blir før få før oss,

men kanske 10 st, ikke riktigt sikker...

Skrevet

hehe.. skjønnte forklaringen... takker...

Skal lage den jeg... takk for at du oversatte for meg, for jeg skjønte ikke det ordet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...