Gå til innhold

Kan gravide male ute?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jotun oljedekkbeis tror jeg det var....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de anbefaler det vel ikke.. er endel gasser som frigjøres under maling selv om det er ute.. Jeg skulle ha malt ute nå,men får ikke lov av samboeren..tar ikke sjansen..

Skrevet

så da burde man ikke male inne heller da? gjorde det her for 2 uker siden, er litt bekymret nå for att det kan ha vært skadelig.

Skrevet

da skal man helst bruke maske,men gjort er gjort.. har nok sikkert gått bra.. ble gravid da vi bygde hus og da fikk jeg beskjed om at "Må du,så må du..men jeg liker det ikke" av legen.. og hvis jeg absolutt måtte fikk jeg bruke vannbasert maling.. mista rett etterpå,så jeg fikk malt i "fred". Gravid igjen,så nå holder jeg meg unna alt som heter kjemikalier..

Skrevet

Det har kommet nye typer maling nå de siste årene!!

Veldig stor forskjell!

 

Vi bygde hus mens vi var i gang med prøverør.

Sjekket nøye ut om jeg kunne/burde være der da.

 

Presenterte meg selv som gravid... Vi fikk vite fra forhandlere, leverandører og giftinformasjonen at det var trygt å male inne.

Det jeg skulle holde meg unna var div lakk og oljer som vi brukte. Sann som feks kvistlakken.

Da tok mannen jobben på egenhand.

 

Det er med maling som med hårfarge. For bare noen år tilbake var det å farge håret mye farligere enn det er i dag!

 

Skrevet

det kan jo være.. bygde hus senest i fjor,så informasjonen er nok forskjellig. vet at malingen inneholder mindre kjemikalier enn den gjorde før.. men vet ikke om jeg hadde tatt sjansen.. men; smaken er jo som baken...:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...